مادر ۲۵ ساله ۷۴ صندوق قرض الحسنه خانوادگی

رییس صندوق قرض الحسنه الزهرا اسلامیه از فعالیت ۷۴ صندوق خانوادگی، اداری و کارخانجات در صندوق قرض الحسنه الزهرا شهراسلامیه خبر داد.

مادر ۲۵ ساله ۷۴ صندوق قرض الحسنه خانوادگیکبوتری مدیرعامل صندوق قرض الحسنه الزهرا شهر اسلامیه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: در سال ۷۳ مجوز فعالیت صندوق صندوق قرض الحسنه الزهرا شهر اسلامیه توسط نیروی انتظامی صادر شد اما پس از تصویب طرح ساماندهی صندوق‌های قرض الحسنه توسط شورای پول و اعتبار، این صندوق از طریق سازمان اقتصاد زیر نظر بانک مرکزی قرار گرفته است.

او افزود:  این صندوق تنها یک شعبه در شهرستان دارد، و حوزه فعالیت فراتر از شهرستان بوده و به شهرستان‌های سرایان و بجستان هم وام پرداخت می‌کند.

کبوتری با اشاره به اینکه وام‌های پرداختی در این صندوق هیچگونه شرطی نداشته و در راستای شرع و قرآن و قانون به مردم تسهیلات پرداخت می‌کند. اظهار کرد: این صندوق کار خود را با پرداخت وام‌های ۵۰ و ۱۰۰ هزار ریالی قرض الحسنه با کارمزد تنها ۲ درصد و باز پرداخت ۱۰ ماهه آغاز نمود.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه الزهرا شهر اسلامیه با بیان اینکه صندوق قرض الحسنه جهت رفع مشکلات مردم این شهر ایجاد شده است، افزود: این وام‌ها در غالب طرح‌های اشتغال زایی خانگی، دامداری، زنبور داری، درمان، تحصیل و ازدواج به مردم پرداخت شده است.

او گفت: سرمایه ثبتی این صندوق در آن زمان صفر بود، اما اکنون با همت اعضای هیات مدیره و هیات امنای این صندوق، سرمایه ثبتی به ۵۰۰ میلیون ریال رسیده است.

کبوتری مدیرعامل صندوق قرض الحسنه الزهرا شهر اسلامیه  تعداد تسهیلات پرداختی را تاکنون بالغ بر ۸۸ هزار وام قرض الحسنه عنوان کرد و افزود: پارسال تعداد ۶ هزار و ۲۰۳ فقره وام به مبلغ ۲۴ میلیارد و ۳۸۹ میلیون تومان پرداخت شده است.

مدیر عامل صندوق قرض الحسنه الزهرا اسلامیه گفت: از این تعداد، ۳ مورد وام تحصیلی، ۱۷۳ مورد حوزه درمان، ۵۸ مورد سرمایه کسب و کار، اعطای دین ۴ هزار و ۳۹۸ مورد، ۳ مورد کساورزی، مسکن و تعمیرات ۷۸ فقره، ازدواج ۷۹ فقره، دامداری ۹ فقره و وام‌های گره گشایی ۵ ماهه ۲۱۵ فقره اعلام کرد.

او اظهارکرد: از ابتدای امسال تا کنون نیز ۴ هزار و ۳۷۶ فقره وام به ارزش ۲۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به متقاضیان پرداخت شده است.

کبوتری در ادامه افزود: ۲۳۲ فقره وام گره گشایی، ۲ هزار و ۴۳۳ مورد اعطای دین، ۹۵ فقره وام درمانی ۱۴۹ فقره وام کوتاه مدت، ۲۱ مورد سرمایه کسب و کار، ۵۱ فقره وام مسکن و تعمیرات، ۴۳ مورد وام ازدواج، ۵ مورد وام دامداری امسال به همشهریان پرداخت کرده ایم.

انتهای پیام / ط آ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.