ترکیه: حکم عربستان درباره قاتلان خاشقجی به دور از عدالت است

وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد احکامی که عربستان در خصوص پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی صادر کرد، با تحقق عدالت فاصله دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، ترکیه روز دوشنبه از حکم دادستانی عربستان در خصوص پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی انتقاد و آن را به دور از عدالت خواند.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: حکم اعلام شده به دور از انتظارات کشور ما و جامعه بین المللی بود. باید از این قتل در تمامی ابعاد پرده برداشته و عدالت اجرا شود.

دادستانی عربستان سعودی امروز مدعی شد برای ۵ نفر از متهمان به دست داشتن در قتل جمال خاشقجی - روزنامه‌نگار عربستانی - در کنسولگری این کشور در استانبول، حکم اعدام و برای ۳ نفر از این متهمان، ۲۴ سال زندان صادر شد. دادستانی عربستان افزود: برای همه کسانی که در تحقیقات ثابت شد در این قتل دست داشته‌اند، حکم صادر شده است.


بیشتر بخوانید: حکم دادستانی عربستان برای قاتلان خاشقجی


خاشقجی که از منتقدان جدی خاندان سلطنتی سعودی بود، هنگامی که در ماه اکتبر (مهر) سال ۲۰۱۸ برای دریافت مدارک رسمی به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول مراجعه کرد، به قتل رسید. ۱۵ نیروی امنیتی عربستان سعودی که از ریاض به این کنسولگری آمده بودند در این ماجرا دست داشتند. این در حالی است که دادستان عمومی را که قتل او را حاصل یک عملیات خودسرانه می‌دانست، خواستار محاکمۀ یازده شخص حقیقی شده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار