دود سیاه مشعل پتروشیمی جم برطرف شد

در پی بروز مشکل فنی در واحد الفین پتروشیمی جم مشعل سوزی این واحد در دو روز آخر آذر در شرایط غیرعادی قرار گرفت.

دود سیاه مشعل پتروشیمی جم برطرف شدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، معاون مجتمع پتروشیمی جم در عسلویه گفت: بروز نقص فنی در کمپرسور اصلی الفین پتروشیمی جم و از سرویس خارج شدن این کمپرسور در ساعت ۱۸:۱۵ جمعه (۲۹ آذر) منجربه توقف فعالیت واحد الفین شد که در پی آن شاهد مشعل سوزی بخش‌هایی از گاز خروجی کوره‌ها بودیم.

حسن معینی افزود: پیش از بروز این مشکل، واحد الفین با ۶ کوره گازی و ۳ کوره مایع در حال فعالیت بود و به محض مشاهده ایراد و به منظور کنترل و به حداقل رساندن آلایندگی ناشی از مشعل سوزی، ظرفیت واحد به ۲ کوره گازی و ۱/۵ کوره مایع کاهش پیدا کرد.

او درباره دلیل فنی ایجاد این مشکل در خط تولید واحد الفین جم بیان کرد: قطعات حساس زیادی ضمانت عملکرد عادی و مداوم واحد را به عهده دارند که اگر یکی از این قطعات دچار مشکلی در لحظه شود امکان از سرویس خارج شدن بخش یا بخش‌هایی از واحد وجود دارد.

معاون مجتمع پتروشیمی جم گفت: در ایراد اخیر کمپرسور الفین نیز، نیروهای فنی مجتمع با تلاش شبانه روزی و صرف زمانی در حدود ۴۸ ساعت به عیب یابی پرداختند و با پیدایش علت موضوع به سرعت عملیات تعویض و بازیابی شرایط عادی در دستور کار قرار گرفت و واحد الفین  به سرویس بازگشت.

معینی افزود: با توجه به ماهیت واحد‌های عملیاتی، توقف‌ فعالیت اجتناب ناپذیر است، اما نکته مهم پیگیری، بررسی و شناسایی دلایل وقوع ایراد برای جلوگیری از توقف‌های تولید است.

 هم اکنون وضعیت واحد الفین این شرکت عادی است و مشعل سوزی نیز در حالت مطلوب قرار گرفته است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.