مدیرکل زندان‌های استان همدان تاکید کرد:

ترویج کار جهادی در زندان ها

مدیرکل زندان‌های همدان بر لزوم و ترویج کار جهادی در زندان ها تاکید کرد.

اولویت کار جهادی در زندان هابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، پژمان پروین مدیرکل زندان‌های  استان همدان در شورای اداری و برنامه ریزی زندان همدان با اشاره به لزوم کار جهادی در زندان‌ها گفت:  کارکنان  زندان ها باید دانش و عمل با تکیه بر آموزه‌ها و مؤلفه‌های قرآنی و دینی در فعالیت‌های مد نظر داشته باشند.

او با بیان تاکید بر به بکارگیری اصول زندانبانی اسلامی  در زندان های گفت: با این اصول بخش عمده‌ای از فعالیت‌های مرتبط با احیا و بازسازی شخصیت زندانیان  محقق خواهد شد.

مدیرکل زندان‌های استان همدان با بیان اینکه اهداف و اولویت‌های سازمانی، باید در دستور کار قرار گیرد، افزود: کسب هوشمندی موجب ارتقا سطح هوشیاری زندان‌ها خواهد شد و این مهم جز با کسب دانش و بینش زندانبانی اسلامی ممکن نیست.

پروین با اشاره به  اصول مهم و اساسی زندانبانی اسلامی گفت: رسیدگی به امور زندانیان در تمامی ابعاد اعم از سلامت جسم و روان، تغذیه و بهداشت، امنیت و تربیت، آماده سازی برای بازگشتی سعادتمندانه به آغوش جامعه و خانواده از مؤلفه‌های اساسی زندانبانی بر محور دین اسلام، است.

او  با بیان اینکه رئیس کل دادگستری  همدان طرح «حب المتین»  را در همین راستا در قالب دستور العمل به مجموعه زندان همدان ابلاغ کرده است، گفت: با تشکیل هسته‌های مصلحین در چهار چوب تألیف قلوب و با استفاده از ظرفیت‌های آسمانی و الهی آیات و قصص قرآنی بخشی از اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در حوزه اصلاح و تربیت زندانیان محقق می شود.

مدیرکل زندان‌های استان همدان با اشاره به جمله امام خمینی (ره) که زندان‌ها باید به دانشگاه تبدیل شوند، گفت:تمام برنامه‌های تدوینی و بخش نامه‌های ابلاغی از جانب مسئولان قضائی در جهت تحقق این جمله است که زندان‌ها به دانشگاه‌های بازپروری و توانبخشی تبدیل شوند.

پروین توجه به طبقه بندی زندانیان، داشتن خلاقیت برای اداره امور و ساماندهی منابع مالی و انسانی را مورد تاکید قرار داد و گفت: مجموعه‌های در اختیار هریک به نوبه خود می‌توانند قدمی به سمت تحقق اهداف مقدس نظام برای اصلاح مجرمین بردارند.

او در ادامه تاکید کرد: حمایت، نظارت و مراقبت از اصولی هستند که می‌تواند در شکل بخشیدن به فعالیت‌ها و حتی شخصیت زندانبانان به عنوان سربازان جبهه اصلاح و تربیت مؤثر واقع شوند.

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.