شناسایی ۳۵۴ ساختمان دولتی بدون استفاده در استان قزوین

معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: ۳۵۴ ساختمان دولتی بدون استفاده در استان شناسایی شده که ۱۷۸ مورد آن فضای آموزشی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علی فرخزاد معاون عمرانی استانداری در جلسه بررسی اماکن دولتی بلا استفاده با بیان اینکه  از ۳۵۴ بنا‌ها و ساختمان‌های بلا استفاده در شهر‌ها و روستا‌های استان، ۱۷۸ مورد مدرسه است ، گفت : همچنین از مجموع این ساختمان ها ، ۱۳۲ بنا در شهرستان قزوین، ۷۲ ساختمان در تاکستان، ۵۲ ساختمان دربویین زهرا، ۳۶ ساختمان در آوج، ۴۲ ساختمان در آبیک و ۱۶ ساختمان در شهرستان البرز قرار دارد.

فرخزاد بیان کرد: یکی از موضوعات نگران کننده ساختمان‌های دولتی رها شده و و در حال تخریب است که باید همکاری، لازم برای طرح ساماندهی این ساختمان‌ها توسط دستگاه‌های ذی ربط وجود داشته باشد.

او اضافه کرد: برخی از این مکان‌هار می‌تواند به خانه بوم گردی تبدیل شده و یا برای سالن ورزش، خانه بهداشت و یا دهیاری قابل استفاده شود که در این زمینه بخشداران و دهیاران بهترین تصمیم گیران هستند.

فرخزاد اظهار داشت: الان شرایط اقتصادی کشور فرق کرده، ولی تفکر ما همان تفکر قدیمی است و می‌خواهیم همه مشکلات را با صرف اعتبار برطرف کنیم در حالی که هنر ما باید استفاده بهینه از امکانات موجود باشد.

معاون عمرانی استانداری بیان کرد: در شرایط اضطراری تنها راه این است از ظرفیت موجود بخوبی استفاده کنیم و با تغییر نگرش دنبال بهینه سازی باشیم.

وجود ۲۰ میلیارد تومان ساختمان بلا استفاده در روستا‌های استان قزوین

مدیرکل روستایی استانداری قزوین هم در این جلسه گفت: ۲۰ میلیارد تومان ساختمان دولتی بلا استفاده در روستا‌های استان قزوین وجود دارد که می‌تواند برای خدمت رسانی در اختیار بخشداری و دهیاری‌ها قرار گیرد.

نجفی بیان کرد: بیشتر این ساختمان‌ها در گذشته با اهدای زمین توسط روستاییان برای ساخت مدرسه اختصاص یافته و رها شدن آن در شرایط کنونی که در حال مخروبه شدن است به اعتماد عمومی آسیب می‌زند.

مدیرکل دفتر روستایی استانداری قزوین یادآور شد: بسیاری از این ساختمان‌ها امروز در حال تخریب است و به محل تجمع معتادان، تبدیل شده و می‌تواند زمینه سایر آسیب‌های اجتماعی باشد.

نجفی اضافه کرد: اگر این ساختمان‌ها در اختیار بخشداری‌ها و دهیاری‌ها قرار گیرد می‌تواند احیا و نوسازی شده و برای نیاز‌های منطقه مورد استفاده قرار گیرد و از بیت المال هم صیانت می‌شود.

او گفت: امروز دهیاری‌ها به یک مرکز خدمات رسان در روستا‌ها تبدیل شده اند که بسیاری از آن‌ها هیچ مکان مناسبی ندارند و حداقل می‌توان برای استقرار دهیاری‌ها از آن استفاده کرد.

نجفی یادآور شد: برخی از این ساختمان‌ها قابلیت تبدیل شدن به اقامت گاه بوم گردی و سالن ورزشی را دارد و یا گاهی می‌تواند با تبدیل شدن به مرکز اشتغال روستایی و یا کارگاه تولیدی از وضعیت کنونی خارج شود.

مدیرکل دفتر روستایی استانداری قزوین اضافه کرد: حق استفاده از این ساختمان‌ها می‌تواند برای چند سال در اختیار بخشداری و یا دهیاری باشد و هر زمان لازم بود پس از احیا در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.