سفیر ایران در فرانسه:

ناتوانی فرانسه در اثر گذاری بر آمریکا به نبود صدای واحد در اروپا بازمی گردد

سفیر کشورمان در فرانسه ناتوانی اروپا در اثرگذاری بر اروپا را به دلیل نبود صدای واحد در اتحادیه اروپا دانست.

سفیر ایران در فرانسهبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه لوموند روز گذشته در مقاله ای تحلیلی به تلاش‌های فرانسه و ماکرون در راستای کاهش تنش  میان ایران و آمریکا اشاره کرد.

این روزنامه با اشاره به تحولات و رویداد‌های چند ماه گذشته و در ارتباط با موضوع هسته‌ای ایران، به نقل از برخی مقامات این کشور نوشت که امانوئل مکرون رییس جمهور این کشور بیش از چندین ماه تلاش کرد تا بین واشنگتن و تهران مصالحه‌ای برقرار کند، ولی به نظر می‌رسد ظاهراً پاریس همه کارت‌های لازم را برای این اقدام مهم در اختیار ندارد.

در این میان  بهرام قاسمی  سفیر کشورمان در فرانسه هم در گفت و گویی که با این روزنامه داشته است، خاطرنشان کرد: تهران تلاش‌های خیرخواهانه فرانسه را با نگاهی مثبت و سازنده مورد استقبال قرار داد و در این راستا طی چندین ماه گذشته مذاکراتی فشرده و طولانی میان تهران و پاریس انجام شده است، هر چند که ایران می‌دانست با توجه به تمامی شرایط موجود نمی‌توان کاملاً به نتایج مورد نظر در این طرح امید بست.

 سفیر ایران در فرانسه با اشاره به ناتوانی (ابزار‌های لازم) اروپا در تاثیرگذاری بر مواضع آمریکا افزود:ایران تلاش کرد نشان دهد که به امانوئل ماکرون اعتماد دارد، هر چند طرح او هنوز به نتایج لازم و ملموسی نرسیده است. البته برخی نیز گمان دارند که این طرح ناکارا است.

این دیپلمات عالی رتبه ایرانی اعتقاد دارد که دلیل این مشکل، نبود یک صدای واحد رسا و قدرتمند از جانب اروپاست.

سقاسمی خاطرنشان کرد: آمریکا به فشار حداکثری و زیاده خواهی‌های خود ادامه می‌دهد و به نظر می رسد که اروپا هم نمی تواند چندان کاری در خور ظرفیت‌های خود انجام دهد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار