هرمسجد یک حقوقدان؛

بکارگیری ۲۳۰ وکیل درحوزه های قضایی لرستان

معاون فرهنگی رییس کل دادگستری لرستان از بکارگیری ۲۳۰ وکیل در حوزه های قضایی استان در قالب طرح هرمسجد یک حقوقدان خبر داد.

سبزواری معاون فرهنگی رییس کل دادگستری لرستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، گفت: این طرح باهدف ارتقای فرهنگ حقوقی جامعه وبالابردن سطح اطلاعات حقوقی مردم در حوزه حقوقی وقضایی به تصویب رسیده است.

او افزود: طبق ماده ۸ این بخشنامه ۱۲ دستگاه اجرایی اعم از بسیج حقوقدانان، دستگاه قضایی، سازمان تبلیغات اسلامی، ارشاد اسلامی، کانون وکلا، کانون کارشناسان ودستگاه‌هایی که مربوط بالابردن وارتقای فرهنگ حقوقی وقضایی جامعه وافکار واطلاع رسانی مردم تصویب شده است.

سبزواری ادامه داد: برای هرمسجد یک حقوقدان درنظر گرفته شده است که مردم برای رسیدگی به دعاوی، مراجعات وتنظیم دادخواست وسوالات حقوقی خودبتوانند از این افراد کمک بگیرند.

معاون فرهنگی رییس کل دادگستری لرستان گفت: متاسفانه امروزه مردم به دلیل آگاه نبودن از مفاد قانون بامشکلات زیادی روبرو هستندوبعد از بروز مشکلات به وکلا ودستگاه قضایی مراجعه می‌کنندکه ما در نظر داریم در این طرح قبل از اینکه مردم به دام عده‌ای شیاد بیفتند آشنایی لازم با مسائل قضایی و حقوقی را داشته باشند.

او افزود: در این طرح در هریک از حوزه‌های قضایی ۳۰ نفر ودر مرکز استان از ۲۰۰ نفر از وکلا وکارشناسان به کار گرفته می‌شوند.

معاون فرهنگی رییس کل دادگستری لرستان ادامه داد: در حال حاضر دعاوی خانواده وبعد از آن قرار دارد ودعاوی مطالبات بانکی وملکی در راس دعاوی حقوقی عمده جرایم استان هستند وهمچنین در بخش جرایم کیفری توهین به اشخاص، تهدید، تصادفات رانندگی، سرقت وایجاد ضرب وجرح از مهمترین جرایم کیفری هستند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.