لیندسی گراهام: استیضاح شانس ترامپ را برای انتخاب مجدد افزایش می‌دهد!

سناتور جمهوریخواه در واکنش به رای مثبت مجلس نمایندگان آمریکا به طرح استیضاح رئیس‌جمهور این کشور گفت این اقدام شانس ترامپ را برای انتخاب مجدد در انتخابات ۲۰۲۰ افزایش می‌دهد.

گراهام: استیضاح شانس ترامپ را برای انتخاب مجدد افزایش می‌دهدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه آمریکایی هیل، لیندسی گراهام، سناتور جمهوریخواه و رئیس کمیته قضایی مجلس سنای آمریکا، در واکنش به تصویب دو طرح استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور، در مجلس نمایندگان گفت استیضاح به احتمال زیاد شانس ترامپ را برای انتخاب مجدد در انتخابات سال آینده (۲۰۲۰) افزایش می‌دهد.

شب گذشته، جمهوریخواهان مجلس سنا بلافاصله به رای استیضاح مجلس نمایندگان واکنش نشان داده و اظهار کردند این مجلس را «جنجالچی» اداره می‌کند. گراهام در این خصوص گفت «جنجالچی (نانسی پلوسی) مجلس را به دست گرفته است. اگر برای استیضاح رئیس‌جمهور اقدام نمی‌کرد نمی‌توانست رئیس مجلس شود.» رئیس کمیته قضایی سنا پیش‌بینی کرد «رای مجلس نمایندگان (به طرح استیضاح) به احتمال زیاد موجب انتخاب مجدد ترامپ در انتخابات سال آینده می‌شود.»

سناتور «کوین کرامر» از دیگر نمایندگان جمهوریخواه سنای آمریکا نیز سخنان گراهام را تکرار کرد و پلوسی را متهم ساخت طرح‌های استیضاح را به منظور مانع شدن از حرکت رو به جلوی جمهوریخواهان ارائه کرده است. او گفت «این فاجعه است. پیشتر استیضاح یک ابزار مهم قانون اساسی بود که به ندرت مورد استفاده قرار می‌گرفت، نه ابزار روان درمانی برای لیبرال‌های پریشان در مجلس نمایندگان.»

سناتور تد کروز از ایالت تگزاس نیز نمایندگان مجلس نمایندگان را مورد نکوهش قرار داد و گفت «این اولین بار است که رئیس جمهور استیضاح می‌شود بدون آنکه گفته شود حتی یک قانون نقض شده است.»

سناتور چاک گراسلی از ایالت آیووا نیز روز گذشته را «روزی غم انگیز برای کشور» نامید.

طرح‌های استیضاح ترامپ که در مجلس نمایندگان به تصویب رسید قرار است در ماه ژانویه برای قضاوت به مجلس سنا ارسال گردد، هرچند دموکرات‌های مجلس نمایندگان در تلاش هستند ارسال این طرح‌ها به تاخیر بیفتد تا رهبر اکثریت جمهوریخواه سنا، میچ مک کانل بر سر بررسی منصفانه طرح‌ها توافق کند.

جمهوریخواهان با ۵۳ عضو در مقابل ۴۷ عضو دموکرات در مجلس سنا اکثریت را برعهده دارند و از آنجاییکه عزل ترامپ به دست‌کم ۶۷ رای نیاز دارد، به نظر می‌رسد تبرئه شدن رئیس‌جمهور آمریکا در پایان کار موضوعی است که تضمین شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار