تایمز: یونان برای به چالش کشیدن ترکیه پهپاد نظامی خریداری می‌کند

روزنامه تایمز لندن اعلام کرد یونان به منظور مقابله با ترکیه در مدیترانه شرقی، پهپاد نظامی از آمریکا و اسرائیل خریداری می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه تایمز چاپ لندن امروز، چهارشنبه گزارش داد یونان تصمیم دارد ناوگانی از پهپاد‌های نظامی آمریکایی و اسرائیلی را خریداری کند که می‌تواند علیه پهپاد‌های ترکیه‌ای که پیش از این در شرق مدیترانه مستقر شده اند استفاده شود.

به نوشته این روزنامه، آنکارا خود را آماده می‌کند تا از میادین نفتی و گازی زیر دریا در این منطقه استفاده کند.

«نیکوس پاناگیوتوپولوس» وزیر دفاع یونان شب گذشته به پارلمان این کشور گفت این پهپاد‌ها می‌توانند در صورتی که پهپاد‌های ترکیه‌ای وارد حریم هوایی یونان شوند، حرکت آن‌ها را فلج کنند.

وی گفت: قوانین درگیری از سوی نیرو‌های مسلح به منظور مقابله با تهدید‌های احتمالی برای حاکمیت ما ترسیم شده که از جمله آنها، فلج کردن پهپاد‌های ترکیه است.

از سوی دیگر، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز چهارشنبه در سخنانی که روزنامه حریت آن را نقل کرده، گفت کشورش شمار بیشتری از پهپاد‌ها را به پایگاه این کشور در قبرس شمالی با هدف حمایت از کشتی‌های ترکیه‌ای در مدیترانه منتقل خواهد کرد.

اردوغان همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا ترکیه در دریای مدیترانه با اسرائیل، لبنان و مصر همکاری خواهد داشت، گفت: مسأله اسرائیل تا الان مطرح نشده و صحبت از آن نیز معنایی ندارد؛ چرا که این مسأله در جدول کاری ما مطرح نیست.

همچنین در خبری دیگر، وزیر خارجه یونان در مصاحبه با شبکه اسکای نیوز گفت: توافق ترکیه با دولت فائز السراج (در لیبی) با قوانین بین المللی در تناقض است و توافقنامه صخیرات را نقض می‌کند.

وزیر خارجه یونان همچنین گفت: طبق توافقنامه صخیرات در خصوص لیبی، پارلمان لیبی باید توافق با ترکیه را تأیید کند؛ اما این مسأله اتفاق نیفتاده و همچنین با رئیس پارلمان و اعضای آن مشورتی در این خصوص نشده است.

وزیر خارجه یونان در پایان اعلام کرد: «ما به دنبال تشدید تنش علیه ترکیه نیستیم و از این کشور می‌خواهیم که به قوانین بین المللی احترام گذارد.» گفتنی است یونان و ترکیه هر دو از اعضای ناتو به حساب می‌آیند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار