افغانستان سومین کشور خطرناک برای خبرنگاران در سال ۲۰۱۹

سازمان گزارشگران بدون مرز در گزارشی اعلام کرد که «افغانستان» در سال ۲۰۱۹ پس از مکزیک و سوریه، سومین کشور خطرناک برای خبرنگاران بوده است.

افغانستان سومین کشور خطرناک برای خبرنگاران در سال ۲۰۱۹به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان گزارشگران بدون مرز در گزارشی اعلام کرد که «افغانستان» در سال ۲۰۱۹ پس از مکزیک و سوریه، سومین کشور خطرناک برای خبرنگاران بوده است.

در گزارش این سازمان آمده است که شمار تلفات خبرنگاران در افغانستان کاهش یافته است، اما پوشش رسانه‌ای در افغانستان نیز کاهش داشته و تعداد خبرنگاران خارجی مستقر در کابل از سال ۲۰۱۴ تاکنون به نصف رسیده است.

سازمان گزارشگران بدون مرز افزوده است که دلیل کاهش تلفات خبرنگاران افغانستان، آموزش آن‌ها بوده است تا با کاهش حضور گروهی، کمتر مورد هدف قرار گیرند.

این گزارش افزوده است: در سال ۲۰۱۹، ۱۰ خبرنگار در مکزیک،۱۰ خبرنگار در سوریه و پنج خبرنگار در افغانستان کشته شده اند.

بر اساس گزارش سازمان گزارشگران بدون مرز، ۱۶ خبرنگار در سال ۲۰۱۸ میلادی، ۱۵ خبرنگاردر سال ۲۰۱۷ میلادی و ۱۰ خبرنگار در سال ۲۰۱۶ میلادی کشته شده اند.

نهاد حمایت کننده خبرنگاران افغانستان (نی) نیز در عقرب/ آبان امسال اعلام کرده بود که طی دو دهه گذشته ۱۰۹ خبرنگار و کارمند رسانه‌ای در این کشور کشته شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار