گفت‌وگوی تلفنی پوتین و مرکل در مورد انتقال گاز به اروپا با وجود مخالفت‌های ترامپ

بنابر اعلام کرملین، رئیس‌جمهور روسیه و صدراعظم آلمان در مورد پروژه انتقال گاز روسیه به آلمان که با مخالفت آمریکا روبروست، گفت‌وگو کردند.

تماس تلفنی پوتین و مرکلبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، کرملین اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در مورد انتقال گاز از طریق اوکراین به اروپا و خط لوله گاز نورد استریم ۲, تلفنی گفت‌وگو کردند. این در حالی است که آمریکا به شدت با این پروژه مخالف است.

دو طرف همچنین بر اهمیت جلوگیری از تشدید تنش در لیبی تأکید کردند.

در بیانیه‌ای که از سوی ریاست جمهوری روسیه صادر شده، آمده است: در این تماس تلفنی که از سوی طرف آلمانی برقرار شد، به پرونده بحران لیبی پرداخته شد؛ بطوری که در این گفت‌ وگو بر اهمیت جلوگیری از تشدید تنش در لیبی و ضرروت از سرگیری مذاکره صلح آمیز تأکید شد.

در این بیانیه همچنین آمده  پوتین تأکید کرد روسیه آماده است تا کمک‌های خود را به تلاش‌هایی که آلمان و سازمان ملل در این مسیر به انجام رسانده اند، ادامه دهد.

در بیانیه کاخ کرملین همچنین آمده دو طرف در این تماس، نتایج نشست چهارجانبه نورماندی (روسیه، اوکراین، آلمان و فرانسه) را که در تاریخ ۹ دسامبر در پاریس برگزار شد مثبت ارزیابی کردند.

پوتين و مرکل همچنین در این گفت‌وگو به مسائل همکاری در زمینه گاز که اهمیت فراوانی برای تضمین امنیت انرژی اتحادیه اروپا دارد پرداختند که از جمله آن انتقال گاز طبیعی روسیه از طریق اوکراین پس از تاریخ اول ژانویه ۲۰۲۰ بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار