ذولفقارنسب:

فوتبال کردستان در سایه سیاست‌های غلط در حال افول است

رئیس هیات مدیره کانون پیشکسوتان فوتبال سنندج اعلام کرد: هم اکنون شاهد سکوت معنادار مدیرکل ورزش و جوانان در خصوص عملکرد ضعیف هیات فوتبال هستیم و این صدمات بسیاری را بر این رشته وارد کرده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، اعضای هیات مدیره کانون پیشکسوتان فوتبال سنندج یکشنبه‌شب در نشستی اعتراضی نسبت به عملکرد هیات فوتبال استان کردستان و حمایت‌های مدیران اجرایی استان در دولت تدبیر و امید خواستار انحلال انتخابات پیش روی این هیات شدند.

رئیس هیات مدیره کانون پیشکسوتان فوتبال سنندج در این نشست خبری اظهار کرد: این کانون بیش از یک سال است که به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است و موضع‌گیری‌های ما نیز حقوقی و در چهارچوب قانون است.

بیژن ذوالفقارنسب افزود: چندی پیش در جلسه‌ای با مدیرکل ورزش و جوانان استان مشکلات هیات فوتبال را با مطرح کردیم و وی هم در جمع اعلام کرد که از عملکرد رئیس هیات و هیات مدیره کنونی راضی نیست و ما در همین راستا جلسه‌ای را با رئیس فدراسیون برگزار کردیم، اما آقای جولایی در آن جلسه سکوتی معنادار را اختیار کرد و ما هنوز دلیل این تغییر موضع را نمی‌دانیم.

او خاطرنشان کرد: پس از جلسه با رئیس فدراسیون، مقرر شد که دو نفر بازرس به کردستان سفر کنند و فعالیت‌های هیات فوتبال را تحت بازرسی قرار دهند، اما متاسفانه حین ورود این دو نفر شاهد یک شو تبلیغاتی بودیم که نگاه بازرسین را منحرف کردند.

ذولفقارنسب اظهار داشت: در ادامه پیگیری‌ها جلساتی با فرماندار سنندج و استاندار کردستان داشتیم که هیچکدام از این مسوولان شهرستانی و استانی هیچ اقدام مثبتی در این راستا انجام ندادند.

او در ادامه سخنان خود افزود: طی ۱۴ سال اخیر با دخالت‌های سیاست‌مداران شاهد حضور مدیرانی ضعیف بر مسند هیات فوتبال کردستان بوده‌ایم و این رشته پرطرفدار به سوی افول و پسرفت سوق داده شده است.

رئیس هیات مدیره کانون پیشکسوتان فوتبال سنندج اعلام کرد: انتخابات جدید هیات فوتبال که دوشنبه برگزار می‌شود مهندسی شده است و بر اساس بند ۷ ماده ۲۱ اساسنامه حداکثر زمان برای برگزاری ۹۰ روز پس از ثبت‌نام کاندیداهاست و این در حالی است که الان ۱۰۰ روز سپری شده است.

ذولفقارنسب افزود: با اسناد و مدارک از طریق سازمان بازرسی انحلال هیات فوتبال و انتخابات جدید را پیگیری می‌کنیم.

او ادامه داد: هیات فوتبال استان کردستان به یک مدیر خوب نیاز دارد و ما مخالف مدیریت فردی خارج از مجموعه فوتبال نیستیم مشروط بر اینکه مدیری قوی باشد که فوتبال کردستان را به سمت تحول و تقویت سوق دهد.

سومدیریت‌ها مانع توسعه فوتبال استان شده است

پرویز داراب‌پور نایب‌رئیس هیات مدیره کانون پیشکسوتان فوتبال سنندج نیز در این نشست اظهار کرد: فوتبال کردستان دچار مشکل شده است و باید برای این مشکلات آسیب شناسی صورت گیرد.

او افزود: فوتبال کردستان از سخت‌افزار مناسب برخوردار است، اما متاسفانه سومدیریت‌ها و ضعف دستگاه‌های اجرایی مانع توسعه فوتبال استان شده است.

این پیشکسوت فوتبال کردستان اذعان داشت: وقتی سنندج به عنوان مرکز استان کردستان در زمینه فوتبال بعد از سایر شهرستان‌ها قرار می‌گیرد، بیانگر سوءمدیریت و عدم مدیریت مناسب بر هیات فوتبال است.

داراب‌پور خاطرنشان کرد: هیچ دولتی حق دخالت در امور فیفا را ندارد و اعتراض کنونی ما در همین راستاست.

در ادامه این نشست نیز پیشکسوتان فوتبال استان کردستان متفق‌القول خواستار لغو انتخابات هیات فوتبال استان شدند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.