هشدار جدی درباره بارش‌ها؛ دستگاه‌های امدادی بوشهر در آماده باش هستند

استاندار بوشهر گفت: با توجه به هشدار‌های هواشناسی درباره سامانه بارشی که اکنون در استان فعال شده، دستگاه‌های امدادی در آماده باش کامل هستند.

هشدار جدی درباره بارش‌ها؛ دستگاه‌های امدادی بوشهر در آماده باش هستندبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر صبح امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان، بیان کرد: طبق اعلام سازمان هواشناسی استان‌های بوشهر و گلستان در سامانه جدید بیشترین بارندگی را خواهند داشت و اخطار‌های لازم به این دو استان داده شده است.

او ادامه داد: بر همین اساس، به دستگاه‌های مربوط آماده باش داده شده و مرخصی‌ها و ماموریت‌های مدیران لغو شده است.

استاندار بوشهر افزود: با توجه به تقویت بارش‌ها در روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه فرمانداران درباره تعطیلی مدارس هر چه زودتر تصمیم بگیرند و اعلام کنند.

او گفت: با توجه به اینکه بارش‌ها در جنوب استان بیشتر است اقدام‌های لازم در این مناطق صورت گیرد تا حادثه‌ای رخ ندهد.

پرهیز از ترددهای دریایی، پاکسازی معابر شهری، حضور نیرو‌های راهداری با کمک نیروی انتظامی در مسیر‌های آبگیر یا دارای سابقه ریزش مانند جاده ساحلی بوشهر-گناوه وجاده اهرم-فراشبند، اطلاع رسانی به عشایر و دامداران و آمادگی دستگاه‌هایی مانند ورزش و جوانان برای اسکان اضطراری در صورت لزوم، از دیگر مواردی بود که استاندار بوشهر بر آن‌ها تاکید کرد.

گراوند، با تاکید بر آمادگی هلال احمر، از سازمان جهاد کشاورزی نیز خواست توصیه‌های لازم را به کشاورزان اعلام کنند.

او، با اشاره به اهمیت آمادگی مخابرات برای برقراری ارتباط در هنگام حوادث احتمالی، بیان کرد: شرکت آب منطقه‌ای هم رودخانه‌ها و سد‌ها را به طور مرتب پایش کند و اطلاعات را ارائه دهد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.