رئیس شبکه دامپزشکی قیروکارزین:

بیش از ۳۰ هزار راس دام سبک، رایگان واکسینه شدند

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قیروکارزین از اجرای طرح مایه کوبی رایگان دام سبک و واکسینه شدن ۳۶ هزار راس گوسفند و بز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد جواد موسوی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قیروکارزین اظهار کرد: دور اول طرح مایه کوبی دام سبک و واکسینه شدن ۳۶ هزار راس گوسفند و بز علیه بیماری‌های تب برفکی و تب مالت، از نهم آذر ماه آغاز و به مدت ۲۰ روز کاری به صورت رایگان اجرا می‌شود.

این مقام مسئول افزود: در این طرح بره و بزغاله‌های ماده ۳ ماهه به بالا برای بیماری تب مالت واکسینه و با استفاده از گوش چین نشانه گذاری می‌شوند.

او با بیان اینکه پیش بینی می‌شود با اجرای دور‌های بعدی این طرح بیش از ۱۵۰ هزار راس دام سبک واکسینه شوند، تصریح کرد: همکاری دامداران روستایی و عشایری با ماموران مایه کوبی این اداره در تسریع اجرای عملیات موثر و ضروری است.

موسوی با اشاره به اینکه طی فصل جاری تاکنون علائمی از بروز بیماری تب برفکی مشاهده نشده است، بیان کرد: تب برفکی بیماری ویروسی با ضریب واگیر بالا است که بروز زخم در دهان و پستان دام، لنگش و تلفات ناگهانی در بره‌ها از تظاهرات بالینی آن است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قیروکارزین اظهار کرد: دامداران در صورت مشاهده این علائم مراتب را در اولین فرصت به درمانگاه دامپزشکی و یا شبکه دامپزشکی این شهرستان گزارش کنند.

قیروکارزین در ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: دامپزشکی ، دامداران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار