حذف چند بند ضدسعودی بودجه نظامی آمریکا

منابعی در کنگره آمریکا فاش کردند چند بند از بودجه نظامی این کشور که پیشنهاد‌هایی علیه عربستان سعودی مطرح می‌کرد، حذف شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان عربی، سه منبع آگاه در کنگره آمریکا اعلام کردند که پیش‌نویس قانون «مجوز دفاع ملی» آمریکا -که نمایندگان هفته پیش آن را ارائه کرده بودند- چند بند و پیشنهاد علیه عربستان سعودی داشت که از آن حذف شده است.

به گفته این منابع، یکی از بند‌هایی که حذف شده است «رد فوری» روادید برای مسئولان قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار سعودی، است که سال گذشته در کنسولگری کشورش در استانبول ترکیه کشته شد.

بند دیگر درباره ممنوعیت فروش سلاح و سامانه‌های دفاعی مثل «مهمات هوشمند و با دقت بسیار بالا» است که عربستان اکنون از آن در یمن استفاده می‌کند. همچنین بند‌های دیگری که درباره همکاری اطلاعاتی و حمایت لجستیک میان آمریکا و عربستان وجود داشته است که همگی از بودجه دفاعی واشنگتن حذف شده است.

هنگامی که سی ان ان از علت حذف این بند‌ها مثل ممنوعیت فروش سلاح به عربستان سعودی سوال کرده است، نمایندگان جمهوری‌خواه در کنگره از پاسخ رسمی دادن به این سوال امتناع کرده‌اند.

احتمالا سنا که بیشتر اعضای آن جمهوری خواهان هستند هفته آینده پیش‌نویس بودجه نظامی یا همان لایحه قانون مجوز دفاع ملی را، قبل از ارسال برای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای امضای نهایی، به تصویب برساند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۰۶ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
سلام مگه دونالد ترامپ هنوز رئیس جمهور امریکاست!!!!!!!!!!!
آخرین اخبار