شناسایی ۵ هزار کودک مبتلا به سوء تغذیه

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان‌جنوبی از شناسایی ۵ هزار کودک مبتلا به سوء تغذیه خبرداد.

شناسایی ۵ هزار کودک مبتلا به سوء تغذیهنخعی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان‌جنوبی  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: یکی از دغدغه‌های کمیته امداد بحث کودکان دارای سوء تغذیه است که در این زمینه تلاش‌هایی نیز داشته‌ایم.

او در زمینه تعداد کودکان دارای سوءتغذیه در خراسان‌جنوبی، افزود: در طرح حمایتی از کودکان دارای سوء تغذیه چهار هزار و ۳۲ کودک در خراسان‌جنوبی از کمک‌های حمایتی کمیته امداد در سال جاری برخوردار هستند.

نخعی با تأکید بر اینکه متأسفانه تعداد کودکان دارای سوء تغذیه بیش از چهارهزار و ۳۲ نفر است، ادامه داد: براساس آمار و بررسی‌ها پنج هزار و ۱۳۵ کودک واجد شرایط حمایت و استفاده از کمک‌های کودکان دارای سوء تغذیه هستند، اما به دلیل کمبود اعتبار تنها به چهار هزار و ۳۲ نفر کمک اعطاء می‌شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان‌جنوبی  افزود: از ابتدای سال به کودکان تحت پوشش طرح در چهار ماه، با سرانه هر ماه ۱۰۰ میلیون ریال کارت تغذیه آنان شارژ شده است.

او با اشاره به اینکه در صورت تخصیص اعتبار لازم کارت‌های سایر کودکان باقیمانده نیز شارژ خواهد شد، گفت: پالایش کودکان و مساعدت به کودکان واجد شرایط و خانواده آن‌ها در قالب تبصره ۱۴ را تا پایان سال پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام / ط ا

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.