ترکیه: تحریم‌های آمریکا تاثیری بر استفاده آنکارا از اس-۴۰۰ روسیه ندارد

سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه اعلام کرد تحریم‌هایی که آمریکا علیه آنکارا وضع می‌کند تاثیری بر استفاده این کشور از سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ روسیه ندارد.

ترکیه: تحریم آمریکا تاثیری بر استفاده آنکارا از اس-۴۰۰ روسیه نداردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه روز گذشته اعلام کرد قوانین آمریکا برای اعمال تحریم علیه ترکیه حتی اگر این قوانین در کنگره به تصویب برسد تاثیری بر استفاده آنکارا از سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ روسیه ندارد.

روز گذشته سنای آمریکا از تصویب قانونی برای اعمال تحریم علیه آنکارا به دلیل تهاجم این کشور به شمال سوریه و خرید سامانه اس-۴۰۰ روسیه حمایت کرد. این آخرین اقدام نمایندگان آمریکا برای فشار آوردن به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور، است تا سیاست سخت‌گیرانه‌تری را در برابر ترکیه اتخاذ کند.

سال ۲۰۱۷ آنکارا قرارداد ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون یورویی برای خرید موشک‌های اس ۴۰۰ با روسیه امضا کرد. بلافاصله پس از این قرارداد، آمریکا فشار‌های خود را بر ترکیه تشدید کرد تا از خرید اس-۴۰۰ منصرف شود و سامانه‌های موشکی پاتریوت آمریکا را خریداری نماید. آمریکا مدعی است این سامانه روسی، خطری برای ناتو به شمار می‌رود و با سیستم‌های نظامی آن سازگاری ندارد. مخالفت ترکیه با این درخواست آمریکا موجب شد واشنگتن آنکارا را از برنامه هواپیما‌های رادارگریز اف-۳۵ خود کنار بگذارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار