اروپا به رسمیت شناختن کشور فلسطین را بررسی می‌کند

اتحادیه اروپا به زودی طرح به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان کشوری مستقل را بررسی می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه جروزالم پست، اتحادیه اروپا احتمال به رسمیت شناختن کشور فلسطین را به بحث خواهد گذاشت.

بنا به گزارش رسانه صهیونیستی کان، این بررسی به دنبال طرح پیشنهاد به رسمیت شناختن فلسطین از سوی وزیر خارجه لوکزامبورگ صورت می‌گیرد. اوایل این هفته «جوزف بورل» رئیس جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در جلسه‌ای که قرار است ماه آینده برگزار شود، درباره احتمال تغییر سیاست‌های خود در قبال اسرائیل و فلسطین صحبت می‌کنند.

وزیر خارجه لوکزامبورگ اخیرا پیشنهاد داده بود که اتحادیه اروپا فلسطین را به عنوان کشوری مستقل به رسمیت بشناسد. جین آسلبورن، وزیر خارجه لوکزامبورگ گفت: پس از تغییر سیاست آمریکا در قبال شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری رود اردن، اتحادیه اروپا باید کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد. 

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا نیز در راستای حمایت بی قید و شرط واشنگتن از تل آویو در دوره ترامپ، اعلام کرد: سیاست آمریکا درباره شهرک سازی‌های اسراییل در کرانه باختری تغییر کرده است و این اقدام به خودی خود نقض قوانین بین‌المللی نیست!

پیشتر نیز دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اقدام به به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، الحاق بلندی‌های اشغالی جولان به این رژیم و نیز سلب حق فلسطینی‌ها در داشتن کشور مستقل کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار