الجزیره: گام دیگر مجلس نمایندگان آمریکا برای طرح رسمی اتهام علیه ترامپ

شبکه الجزیره به تشریح گام‌های بعدی پس از صدور کیفرخواست علیه رئیس جمهور آمریکا پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه الجزیره گزارش داد: مجلس نمایندگان آمریکا یک گام دیگر برای طرح رسمی اتهام علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور برداشت.

بیسان ابوکویک، خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره در واشنگتن، درباره صدور کیفرخواست علیه دونالد ترامپ گفت: ترامپ اکنون با دو اتهام سوء استفاده از قدرت و کارشکنی در کار کنگره روبروست. همانطور که جری نادلر، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا پیش از این اعلام کرده بود، این کمیته بررسی اتهامات را آغاز خواهد کرد و سپس این کمیته برای توصیه به طرح این اتهامات رای گیری خواهد کرد. پس از آن، کیفرخواست در صحن علنی مجلس نمایندگان مطرح خواهد شد تا تصویب شود. اگر مجلس نمایندگان به آن رای بدهد، ترامپ به طور رسمی به سوء استفاده از قدرت و کارشکنی در کار کنگره متهم خواهد شد. اگر به این مرحله برسیم، ترامپ سومین رئیس جمهور در تاریخ آمریکا خواهد بود که مجلس نمایندگان به طور رسمی او را متهم می‌کند.

خبرنگار این شبکه افزود: پس از آن، فرآیند محاکمه پارلمانی ترامپ به سنا منتقل خواهد شد. مجلس نمایندگان کمیته‌ای را تشکیل خواهد داد که نقش دادستان را ایفا خواهد کرد تا کیفرخواست را به سنا ارائه کند. اعضای سنا هم نقش هیئت منصفه را ایفا خواهند کرد. جان رابرتز، رئیس دادگاه عالی آمریکا هم بر روند این محاکمه نظارت خواهد داشت. بر اساس قانون اساسی آمریکا، اگر ترامپ در سنا محکوم شود، برکنار خواهد شد. برای این منظور، آرای دو سوم از اعضای سنا ضروری است و بعید است که سنا که در آن جمهوریخواهان اکثریت دارند، به محکومیت ترامپ رای بدهد. نادلر و نیز آدام شیف هشدار دادند این اقدام را برای حفاظت از انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا در برابر دخالت‌های خارجی صورت می‌دهند. نادلر به طور ضمنی به دخالت روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ اشاره کرد. دموکرات‌ها می‌گویند طرح اتهامات علیه ترامپ، در چارچوب سوگند قانون اساسی آن‌ها صورت می‌گیرد. دموکرات‌ها از متهم کردن ترامپ به دادن رشوه صرفنظر کردند تا بتوانند آرای بیشتری برای صدور کیفرخواست علیه ترامپ به دست آورند. اکنون باید منتظر واکنش جمهوریخواهان باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار