جدال هند و پاکستان در استانبول هم ادامه یافت

هند و پاکستان از زمان افزایش تنش‌ها بر سر کشمیر در بسیاری از مجامع منطقه‌ای و نشست‌های بین‌المللی از یکدیگر انتقاد کرده‌اند و دعوای سیاسی دو کشور همسایه این بار به استانبول رسید.

جدال هند و پاکستان در استانبول هم ادامه یافتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رسانه‌های پاکستانی، "شاه محمود قریشی" وزیر امور خارجه پاکستان در جریان هشتمین نشست وزیران خارجه "قلب آسیا" در اعتراض به رویکرد نظامی سخت هند در جامو و کشمیر و نقض صریح حقوق بشر توسط نیرو‌های هندی در این منطقه سخنرانی نماینده هند را تحریم کرد.

به گفته منابع خبری، شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان هم زمان با آغاز سخنرانی "ویکی سینگ" مشاور وزیر خارجه هند، در اعتراض به آنچه که پاکستان رویکرد تهاجمی هند در کشمیر می‌داند، محل نشست را ترک کرد.

یادآور می‌شود روابط پاکستان با هند از زمان لغو امتیازات ویژه کشمیر از سوی دولت هند وارد موج شدیدی از تنش‌ها شده، به گونه‌ای که اسلام آباد در واکنش تند به این تصمیم، ضمن اخراج سفیر هند در گام اول، تجارت و حمل و نقل با همسایه خود را به پایین‌ترین سطح رساند.

دولت هند حدود ۱۲۷ روز پیش امتیازات ویژه و خودمختاری نسبی منطقه جامو و کشمیر را لغو کرد، از آن زمان تاکنون پاکستان همواره به این رویکرد هند اعتراض کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار