مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان:

استفاده از فعالیت‌های فرهنگی و هنری در راستای توانمند‌سازی جامعه معلولین

مدیرکل بهزیستی استان به همراه معاونین این اداره کل با احمدحسین فتایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، فاطمه‌زهرا توکلی مدیرکل بهزیستی استان به همراه معاونین این اداره کل با احمدحسین فتایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان دیدار و گفتگو کرد.

در  این دیدار مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بهزیستی لرستان، در خصوص استفاده از فعالیت‌های فرهنگی و هنری در راستای توانمند‌سازی جامعه معلولین استان بحث و گفتگو شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در این دیدار با تاکید بر اینکه معلولین نباید از فضای جامعه دور باشند، گفت: توانمند سازی جامعه معلولین هدف اصلی سازمان بهزیستی است و ما این آمادگی را داریم که با خدمات و فعالیت های فرهنگی و هنری، اداره کل بهزیستی استان را در این روند یاری دهیم.

‌فتایی تصریح کرد: جامعه هدف ما به اصحاب فرهنگ، هنر ، رسانه و قرآنی ختم می شود و بخشی از فعالیت‌های ما از جمله شورای فرهنگ عمومی، تمام اقشار جامعه را شامل می شود و خدمت‌رسانی فرهنگی و هنری به معلولین برای ما یک افتخار بزرگ است.

او  تصریح کرد: اجرای برنامه‌های گوناگون فرهنگی و هنری، استفاده از ظرفیت اساتید رشته‌های مختلف هنری جهت حضور در مراکز توانبخشی بهزیستی و ارائه آموزش‌های تخصصی به معلولین و ... می تواند در قالب یک تفاهمنامه همکاری بین ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بهزیستی استان منعقد شده و محور همکاری‌های آتی باشد.

مدیر کل بهزیستی استان لرستان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه فعالیت‌های هنری و ورزشی باعث افزایش اعتماد به نفس در بین معلولین می شود، گفت: انجام این فعالیت‌ها عزت نفس، نوع نگاه و موقعیت اجتماعی معلولین را ارتقاء داده و به آنان برای حضور بهتر در سطح جامعه کمک شایانی می کند.

فاطمه زهرا تولکی در پایان افزود: استفاده از ظرفیت هنر در مراکز توانبخشی و درمانی بهزیستی و همچنین حضور هنرمندان شاخص در کنار ما به عنوان مشاور، بسیار موثر و مفید خواهد بود و به عنوان نمونه می‌تواندزمینه طراحی و اجرای جشنواره‌های هنری با محوریت معلولین را فراهم نماید.

انتهای پیام/ب

توانمندی سازی جامعه معلولین با استفاده از فعالیت‌های فرهنگی و هنری 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.