راه اندازی ۶۲ باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان

۶۲ باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان در رشت تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمد حسن‌پور، نماینده اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: همزمان با چهارمین دوره جام باشگاه‌های کتاب و کتابخوانی کودک و نوجوان، تاکنون ۶۲ باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان در رشت تشکیل شد.

او افزود: جام باشگاه‌های کتابخوانی با برگزاری چندین کارگاه کتابخوانی در مرداد و شهریور ۹۸ برای مربیان داوطلب آموزش و پرورش، مربیان بسیجی سپاه قدس رشت، مددکاران و مربیان مهدکود‌های شهری و روستایی و کتابخانه‌ها و کانون پرورش فکری آغاز شد، سپس تسهیلگران و مربیانی که در این کارگاه‌ها شرکت کردند، جام باشگاه‌های کتابخوانی را به کودکان و نوجوانان مراکز خود معرفی و باشگاه‌های کتابخوانی را ثبت کردند.

نماینده اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: اعضای این باشگاه‌ها می‌توانند با ۵۰ درصد تخفیف تا سقف ۶۰ هزار تومان کتاب خریداری کنند و پس از چند ماه لذت کتابخوانی و تولید نامه و فیلم کوتاه موبایلی در رقابت شهر و استان و کشور شرکت کرده و همراه با تسهیلگرانی که در این چند ماه باشگاه های کتابخوانی را اداره کرده اند نیز با ارائه گزارش به رقابت بپردازند.

محمد حسن‌پور افزود: در این دوره با حمایت اداره آموزش و پرورش ناحیه ۲ رشت و همکاری مدیر و معلمان علاقه‌مند مدرسه محمود مشخ و خانم مشک بید حقیقی از مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ۴ باشگاه کتابخوانی در این مدرسه فعالیت خود را آغاز کرد که ۶۰ کودک در این مدرسه عضو باشگاه کتابخوانی شدند و هفته‌ای یک بار کتاب خوانده و به نویسندگان کتاب‌ها نامه می‌نویسند و با معرفی فیلم کوتاه موبایلی کتاب‌ها را به همسالان خود معرفی می‌کنند.

او تصریح کرد: در این طرح علاوه بر افزایش مهارت خواندن و نوشتن کودکان با معرفی کتاب در قالب فیلم کوتاه موبایلی، اعتماد به نفس بالاتری به دست می‌آورند.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.