ایتالیا در محدوده رشد اقتصادی صفر + فیلم

کاهش تولیدات صنعتی در کنار بدهی سنگین دولت ایتالیا، شرایط اقتصادی این کشور را دشوار کرده است.

ایتالیا در محدوده رشد اقتصادی صفر + فیلمبه گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، مرکز آمار ایتالیا در جدیدترین گزارش خود نسبت به وخامت شرایط اقتصادی و افزایش رشد نرخ بیکاری جوانان در این کشور هشدار داد. ادامه شرایط بحرانی اشتغال و متوقف ماندن رشد اقتصادی در ایتالیا، دولت این کشور را نگران کرده است.

جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا گفت: ما برای این که بتوانیم نرخ بیکاری را در جنوب کشور بهبود بخشیده و به میزان آن چیزی که در مرکز و شمال ایتالیا هست برسانیم نیاز به ۳ میلیون اشتغال زایی جدید در جنوب داریم.

این در حالی است که نرخ بیکاری زنان در جنوب ایتالیا نیز در مقایسه با مناطق مرکزی و شمالی، دو برابر بیشتر است.

در همین حال دولت ایتالیا که در ۲ سال گذشته برای جلوگیری از ورشکستگی و تعطیلی الیتالیا، بیش از یک میلیارد یورو به این شرکت کمک مالی کرده است، روز سه شنبه اعلام کرد که برای تضمین پرواز‌های الیتالیا ۴۰۰ میلیون یورو دیگر به ان اختصاص داده است.

کمک‌های مالی دولت ایتالیا در یک دهه گذشته به این شرکت هر چند موجب جلوگیری از ورشکستگی الیتالیا شده، اما وضعیت این شرکت را نسبت به سابق وخیم‌تر کرده است.

الیتالیا، که بزرگترین شرکت هواپیمایی این کشور است، هم اکنون در شرایط بسیار دشواری قرار دارد و برای نجات خود نیازمند به شرکای جدید است.

این در حالی است شرکت‌های بزرگ هواپیمایی اروپایی تا به امروز تمایل چندانی به سرمایه گذاری در این شرکت از خود نشان نداده اند.


بیشتر بخوانید: وقتی رئیس فائو هیچ فرقی بین خود و کارکنان زیردستش نمی‌گذارد + فیلم 


انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار