نماینده مردم کرمان در مجلس مطرح کرد؛

ضرورت ورود سفرا به فعالیت‌های اقتصادی در شرایط تحریم

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز در شرایط تحریم نیاز است که سفرای ما به فعالیت‌های اقتصادی ورود کند.

ضرورت ورود سفرا به فعالیت‌های اقتصادی در شرایط تحریمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایطی که امریکا اقتصاد ما را تحریم کرده است این توافقنامه‌ها به همکاری و ارتباط ایران با کشور‌های دیگر کمک می‌کند.

او با بیان اینکه این موافقتنامه‌ها یکی از محور‌های مهم و اساسی در حوزه اوراسیا است افزود: اعداد و ارقام در حوزه تجارت نشان می‌دهد که تراز تجاری ما یک سوم منفی است.

پورابراهیمی بیان داشت: زیرساختی که در تجارت خارجی مدنظر است باید اصلاح شود و یکی از موارد مهم رصد فعالان اقتصادی و پیگیری مشکلات آنان تا مرز و خارج از مرز به جای همکاری و مشارکتی اقتصادی و شکل‌گیری رقابت هاست که منجر به خروج تاجران ایرانی است که در خارج از کشور فعالیت می‌کند.

عضو کمیسیون اقتصادی گفت: باید اتحادیه تجاری مشترک تشکیل دهیم تا همه تولیدکنندگان در قلب این اتحادیه فعالیت کنند که متاسفانه اتاق، فعالان اقتصادی و وزارت صمت به این موضوع توجه ندارند.

او با بیان اینکه باید در یک بستر فعالیت مشترک امور صادرات کشور را پیگیری کنیم، بیان داشت: در حال حاضر وضعیت مناسبی وجود ندارد و اتاق بازرگانی استان و کشور می‌تواند به این امر کمک کند و یک ساختار در بخش خصوصی تشکیل و فعالیت‌ها با یک رویکرد واحد صورت گیرد.

پورابراهیمی گفت: حضور در بازار‌های جهانی از طریق برند است که در ایران این اتفاق نیفتاده است.

او گفت: امروز در شرایط تحریم نیاز است که سفرای ما به فعالیت‌های اقتصادی ورود کند و موفق بودن در اتحادیه اوراسیا نیازمند یک تشکل قوی در حوزه وزارت امور خارجه با مسئولیت سفرای چند کشور است.

او گفت: وزارت صمت نیز از طریق معاونت بازرگانی خارجی و رایزنی اقتصادی در خارج از کشور نقش مهمی دارد و بخش خصوصی که عملیات اجرایی را انجام می‌دهد باید ورود جدی داشته باشد.

پورابراهیمی بیان داشت: با ظرفیتی که در استان کرمان داریم می‌توانیم تراز تجاری که با اوراسیا منفی ست را افزایش دهیم.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار