بیش از ۳۰۰ شاهد علیه نتانیاهو شهادت می‌دهند

بر اساس متن کیفرخواست رسمی دادستانی رژیم صهیونیستی، بیش از ۳۰۰ نفر علیه نخست‌وزیر این رژیم شهادت می‌دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بر اساس کیفرخواستی که روز دوشنبه به پارلمان رژیم صهیونیستی ارسال شد قرار است بیش از ۳۰۰ شاهد، از جمله دوستان و دستیاران سابق، در ارتباط با پرونده‌های فساد بنیامین نتانیاهو، علیه او شهادت دهند.

آویخای مندلبلیت، دادستان کل رژیم صهیونیستی با ارسال این کیفرخواست رسمی برای کنست به نخست وزیر رژیم صهیونیستی مهلت یک ماهه‌ای را داد تا بتواند از اعضای کنست مصونیت قضایی کسب کند. با توجه به انتخابات نافرجام آوریل و سپتامبر و شکست نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای کسب اکثریت کرسی‌های کنست، اعطای چنین مصونیتی به نتانیاهو بعید به نظر می‌رسد.


بیشتر بخوانید: التماس نتانیاهو برای باقی‌ماندن در قدرت


ماه گذشته دادستانی رژیم صهیونیستی رسما نتانیاهو را به ارتکاب تقلب، ارتشاء و خیانت در امانت متهم کرد. نتانیاهو هر گونه اتهام فساد مالی را رد می‌کند و مدعی است او قربانی یک کودتای نافرجام از سوی مقامات حقوقی شده که سعی در برکناری او از ریاست جزب لیکود دارند.

نتانیاهو در پیچیده‌ترین شرایط حیات سیاسی خود به سر می‌برد. شکست در تشکیل کابینه، اعلام رسمی جرم از سوی دادستانی، تلاش اعضای حزب لیکود برای برکناری وی از ریاست حزب و اعتراضات خیابانی باعث شده که نتانیاهو عمر سیاسی خود را بیش از هر زمان دیگری در خطر ببیند. در واقع برزخ سه‌گانه‌ای که نتانیاهو در آن گرفتار شده می‌تواند در نهایت وی را روانه زندان کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار