در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تحصیل ۹۰۰ رزیدنت رادیولوژی در دانشگاه‌های کشور

دبیر انجمن رادیولوژی گفت: در حال حاضر ۹۰۰ رزیدنت در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور مشغول به تحصیل در رشته‌های رادیولوژی هستند.

تفکیک رشته‌ها در رادیولوژیوحید کریمی دبیر انجمن رادیولوژی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت رادیولوژی در کشور اظهار کرد: امروزه رادیولوژی در دو بخش تشخیصی و درمانی ویژه بیماران و مراجعه کنندگان  کاربرد دارد و دستگاه های تصویربرداری جهت انجام نمونه‌برداری بیماری‌های مختلف به ویژه سرطان ها به کار گرفته می شود. 

او ادامه داد: بر اساس مصوبه‌های دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی بابت خرید دستگاه‌های تصویربرداری و به روز‌رسانی ملزومات مصرفی است، اما متأسفانه قیمت دستگاه‌های رادیولوژی در بازار به دلیل نبود نظارت کافی بسیار بالا است و مراکز تصویربرداری دچار مشکلات مالی متعددی جهت خرید تجهیزات به دلیل گرانی وسایل تصویربرداری هستند.

کمبود تجهیزات رادیولوژی

دبیر انجمن رادیولوژی تأکید کرد: کمبود تجهیزات و برخی مراکز به دلایل قیمت بالای دستگاه‌های تصویربرداری وجود دارد که این مسئله می‌تواند سلامت مردم را تحت تأثیر قرار دهد.

کریمی بیان کرد: اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه باعث بروز مشکلاتی در زمینه تأمین تجهیزات رادیولوژی و ملزومات مصرفی شده است که باید نسبت به تأمین ارز مورد نیاز و خرید دستگاه‌های جدید رادیولوژی جهت انتقال پول اقدامات لازم را انجام داد.

او گفت: یکی از مسائل مهم در حوزه رادیولوژی بحث تداخل رشته‌ها است و باید رشته‌ها را از یکدیگر تفکیک کنیم، به طور مثال افرادی که با دستگاه سونوگرافی کار می‌کنند باید دوره‌های آموزشی را جهت کار با این دستگاه دیده باشند.


بیشتر بخوانید: در نظر گرفتن ضریب کا برای کاهش مشکلات مالی رادیولوژی


دبیر انجمن رادیولوژی ادامه داد: در حال حاضر ۹۰۰ رزیدنت در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور مشغول به تحصیل در رشته‌های رادیولوژی هستند و سالیانه بین ۲۳۰ تا ۲۴۰ رزیدنت در این رشته تربیت می‌شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار