اطلاعات فنی پهپادی که یمنی‌ها در حجه سنگون کردند

پایگاه اینترنتی العهد اطلاعاتی فنی درباره پهپاد چینی سرنگون شده در استان حجه یمن که خواهر پهپاد آمریکایی Reaper MQ-۹ محسوب می‌شود، منتشر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی العهد گزارش داد یگان پدافند هوائی یمن عصر شنبه گذشته یک فروند پهپاد مهاجم سعودی را در استان حجه شهر حیران سرنگون کرد.

این پهپاد رزمی ساخت چین از نوع (۸ Wing Loong) بود و دومین فروند از این نوع بود که سرنگون شد. این پهپاد مایه افتخار صنایع نظامی چین است و خواهر پهپاد آمریکایی Reaper MQ-۹ محسوب می‌شود و برای مأموریت‌های متعددی همچون مراقب و بمباران دقیق اهداف زمینی در عمق چهار هزار کیلومتری ساخته شده است.

مجتمع هواپیماسازی چین تولید این نوع از پهپاد‌ها را سال ۲۰۰۸ آغاز کرد و سال ۲۰۱۰ برای نخستین بار در نمایشگاه هوایی چین به نمایش گذاشته شد.

طول این پهپاد ۹.۰۵ و طول بال‌های آن ۱۴ و عرض آن ۲.۷۷ متر است. وزن آن ۱.۱ تن و دارای یک موتور با ملخ سه تیغه‌ای است. حداکثر ارتفاع پروازی آن پنج هزار متر و حداکثر سرعت آن ۲۸۰ کیلومتر در ساعت است.

به گفته «چنگدو»، شرکت سازنده این پهپاد، قدرت حمل بار آن ۲۰۰ کیلوگرم است و به موشک‌هایی از نوع (AKD-۱۰) و (BA-۷) هوا به زمین و همچنین موشک ضد زره (BRM۱) نسل سوم ساخت چین مجهز است و امکان مجهز شدن به موشک‌های هلفایر را نیز دارد.

این پهپاد می‌تواند به مدت ۲۰ ساعت مداوم پرواز کند و به بمب‌هایی از انواع FT-۱۰، FT-۹، FT-۷، GB۷، GB۴،  بمب‌های هدایت شوند لیزری (YZ-۲۱۲)، بمب‌های ضد نفر (YZ-۱۰۲A)، و بمب‌های هدایت شونده کوچک از نوع (LS-۶) به وزن ۵۰ کیلوگرم مجهز شود.

عربستان سعودی سال ۲۰۱۴ اقدام به خریداری این نوع پهپاد‌ها از چین کرد. تعداد و قیمت این معامله هیچ‌گاه اعلام نشد. امارات عربی متحده و مصر نیز از این نوع پهپاد‌ها خریداری کرده‌اند.

نیرو‌های یمنی ۱۹ آوریل ۲۰۱۹ نیز یک فروند از این نوع پهپاد‌ها را در آسمان استان صعده سرنگون کرده بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار