تامین دارو و اختصاص بخش‌های بیمارستانی برای بستری بیماران حاد آنفولانزا در استان همدان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان گفت: شیوع بیماری آنفولانزا در استان همدان روبه پایان است.

تامین دارو و اختصاص بخش‌های بیمارستانی برای بستری بیماران حاد آنفولانزا در استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دکتر حیدری مقدم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در جمع خبرنگاران گفت: بیماران حاد بستری آنفولانزا استان همدان از ۱۰۰ نفر گذشت و هم اکنون ۱۲ درصد بیماران مراجع به مراکز درمانی ما بیماران تنفسی است.

او از کاهش مراجعات بیماران آنفولانزا به مراکز درمانی استان خبر داد و اضافه کرد: شیوع آنفولانزا تا پایان آذر ادامه دارد.

دکتر حیدری مقدم با بیان اینکه شیوع آنفولانزا هر ۵ سال یک بار تکرار می‌شود افزود:آنفولانزا بیماری ویروسی است که این دوره از نوع h۱n۱ در نیم کره شمالی زمین شیوع پیدا کرده است.

او با بیان اینکه همه گیری آنفولانزا امسال چند هفته زودتر از پیش بینی‌ها اتفاق افتاد، و از قبل ما در سطح پیشگیری و درمان  آماده بودیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان گفت: ۹۸ درصد مبتلایان به  آنفولانزاموارد بدون درمان خوب می‌شود و دغدغهما برای ۲ درصد جمعیت که بیماری زمینه‌ای برای ابتلا به انفولانزا را دارند است.

حیدری مقدم  بیماران تحت  شیمی درمانی، مبتلا به آسم، بیماران قلبی،دیابتی ، سالمندان و فشارخون بالا را در معرض خطر آنفولانزا دانست و گفت: بهتر است این افراد هرسال از ۱۵ شهریور تا ۱۵ مهر واکسن آنفولانزا را دریافت کنند.

او  با بیان اینکه تمرکز ما در آنفولانزا آموزش است ادامه داد: بیماران مبتلا به آنفولانزا باید حداقل سه روز استراحت کنند و با شستشوی دائم دست و دست ندادن و رو بوسی نکردن  در دیدار ها، خوردن زیاد مایعات، بوخور سرد دادن از ابتلا به این بیماری پیشگیری می شود.

دکتر حیدری از مصرف بی رویه آنتی بیوتیک و دارو در کشور دانست و افزود: خوردن کورتون‌ها برای بیماران و آنتی بیوتیک‌ها و مسکن‌ها بدون دستور پزشک تنها اختلال در بهبود بیماری‌ها ایجاد می‌کند.

او از ندادن مسکن خود سرانه در درد سر، شکم و قفسه سینه تاکید کرد و افزود: درد شاهراه شناسایی بیماری برای پزشکان است و ما نباید درمان‌های خودسرانه به خصوص با مسکن‌ها داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان افزود: در بیمارستان بعثت ۳ بخش و در بیمارستان سینا هم ۳۰ تخت را برای بستری بیماران آنفولانزا داریم و برای تامین داروی آن‌ها هم هیچ مشکلی در استان‌ها وجود ندارد.

حیدری مقدمبا بیان اینکه در ۱۴ بیمارستان دولتی، یک بیمارستان ارتش و یک بیمارستان خصوصی در استانهمدان ۳ هزار تخت بیمارستانیوجود دارد که  قرار دارند ادامه داد: ما از مهر ماه و آبان ماه آموزش روتین تمام بیماری‌ها ارائه شده است .

انتهای پیام/ا

 

در بیماریهای مشابه از مصرف خودسرانه دارو جلوگیری شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.