حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) نزد ائمه اطهار چه جایگاهی داشتند؟/ تصاویری از حضور پرشور مردم در حرم سیدالکریم

در سالروز ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) حرم مطهر ایشان در شهر ری مملو از جمعیت بود.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درست مثل رویا‌ها صفا دارد. گنبد و گلدسته‌هایی که امشب چراغانی شده همه صدای زیبای معشوق را در گوش‌ها طنین انداز می‌کند. اینجا در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) همه به مناسبت سالروز تولد این امامزاده خوشحال هستند. زائران هر چند خسته و دلزده از مشکلات دنیایی و سختی‌های زندگی، اما اینجا به سوی خدا آغوش باز می‌کنند و به گفته خودشان آرامش می‌گیرند.

حرم عبدالعظیم

امشب مصداق همان حدیث معصوم است که می‌فرماید، دوستداران ما با شادی ما خوشحال هستند. امشب زائران سید الکریم خوشحالی خود را با خاندان رسول خدا (ص) به اشتراک می‌گذارند.

در مصلای حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) مراسم جشن میلاد این امامزاده برگزار شد. این برنامه با اجرای سید وحید مرتضوی پس از نماز مغرب و عشا آغاز شد. ابتدا حاج احمد بابایی شاعر آیینی ابیاتی در وصف سید الکریم خواند. سپس حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی به سخنرانی درباره جایگاه ایشان پرداخت.

حرم عبدالعظیم

حجت الاسلام و المسلمین مومنی گفت: ائمه اطهار بیهوده و بی دلیل از کسی تمجید نمی‌کنند. در احادیث متعدد تعاریف فراوانی از سید الکریم داشته ایم. امام رضا (ع) می فرمایند هرکس قبر حضرت عبد العظیم حسنی را زیارت کند، بر خدا واجب است که او را وارد بهشت کند. ایشان همچنین فرمودند: هر کس نمی‌تواند من را زیارت کند، برادرم سید الکریم را در ری زیارت کند. وقتی حضرت عبدالعظیم حسنی وارد مجلسی شدند که امام هادی در آن بودند، ایشان فرمودند تو واقعا دوست ما هستی. در ادامه ایشان دو امام بعدی را به سید الکریم معرفی کردند و سید الکریم در ادامه گفتند دوست این امامان بعد از شما دوست خدا و دشمنانشان دشمن خداست. مرحوم آیت الله بهجت مرجع تقلید فقید می‌گفتند اینجا محل فرود ملائکه است. ممکن نبود، آیت الله بهجت به تهران بیایند و به زیارت ایشان نروند. یک بار ایشان به تهران آمدند، در حرم را بسته بودند، آیت‌الله بهجت پشت در خوابیدند تا در را باز کنند.

حرم عبدالعظیم

در ادامه محمدرضا غلامرضا زاده زیارتنامه خوانده و سپس سید مهدی میرداماد به مداحی پرداخت.

حرم عبدالعظیم

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۱۰ آذر ۱۳۹۸
اقا ما که رامون دوره هرکی رفت زیارت از طرف ما هم دعا کنه یا علی
Iran (Islamic Republic of)
تبریزی
۰۰:۰۴ ۱۰ آذر ۱۳۹۸
السلام علیک یا اولیاء الله
آخرین اخبار