معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مطرح کرد؛

جلوگیری از ابتلا و شیوع آنفولانزا با رعایت بهداشت فردی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: برای جلوگیری از ابتلا و شیوع آنفولانزا مسائل بهداشتی را به ویژه در فضا‌های عمومی رعایت کنید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، فردین مهرابیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه، آنفولانزا یک بیماری مسری است، گفت: امسال هزار و ۳۵۰ مورد ابتلا به این بیماری گزارش شده است که ۴۰۱ نفر بستری شدند.
او افزود: پارسال هزار و ۴۹۶ مورد ابتلا به آنفولانزای شدید گزارش شد که ۱۳۷ مورد به بستری منجر شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه، همه ساله با شروع فصل سرما آنفولانزای فصلی هم شیوع پیدا می‌کند گفت: امسال ویروس آنفولا نزا یک ماه زودتر در کشور و گیلان شیوع پیدا کرده است.

فردین مهرابیان افزود: شهروندان با رعایت مسائل بهداشتی به ویژه در فضا‌های عمومی می‌توانند از انتقال ویروس آنفولا نزا جلوگیری کنند.

او گفت: شستن مرتب دست‌ها، نگه داشتن دهان و بینی با دستمال در مواقع زدن عطسه و انداختن دستمال آلوده داخل سطل زباله در جلوگیری از انتقال ویروس آنفولا نزا موثر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به بیماران قلبی، دیابتی، تنفسی، سالمندان، کودکان، زنان باردار، دیالیزی و بیمارانی که نقص سیستم ایمنی دارند توصیه کرد موازین بهداشتی را بیشتر رعایت کنند تا به آنفولا نزا مبتلا نشوند.

فردین مهرابیان با بیان اینکه، مبتلایان به بیماری آنفولا نزا باید در منزل استراحت و مایعات مصرف کنند ،تصریح کرد: این افراد حتما با نظر پزشک درمان شوند.

 

انتهای پیام / ق 

 

برای جلوگیری از ابتلا و شیوع آنفولانزا باید بهداشت فردی رعایت شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.