معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران خبرداد؛

آخرین جزئیات از توقف ساخت ساختمان پلاسکوی جدید

گلپایگانی گفت: مالک پلاسکو برای صدور پروانه باید نقشه‌های معماری دهد تا به صورت کامل بررسی شود.

کاظمی/ جزئیات توقف ساخت پلاسکوی جدید/ بنیاد معماری ارزنده‌ای برای پلاسکو ارائه داده، اما ملزومات قانونی را نادیده نمی‌گیریمبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا گلپایگانی معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران پیش از اختتامیه نمایشگاه ساختمان پایدار در جمع خبرنگاران حضور یافت و دلایل توقف ادامه عملیات ساختمانی پلاسکو را تشریح کرد.

معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران با بیان اینکه طبق قانون هر ساختمانی که در شهر ساخته می‌شود باید پروانه بگیرد، گفت: این موضوع مستلزم طی فرایند‌های لازم مهندسی است.

او با بیان اینکه در مورد پلاسکو با کمک شهرداری منطقه ۱۲ اجازه دادیم تا تراز همکف را بسازند، گفت: خوشبختانه از نظر اجرایی این کار توسط یکی از شرکت‌های دارای صلاحیت بنیاد مستضعفان و منطبق بر اصول مهندسی انجام شد.

گلپایگانی با بیان اینکه در مورد معماری پلاسکو دو بار اقدام به برگزاری مسابقه معماری کردیم، گفت: بنیاد هم در این مورد کار ارزنده‌ای را در حوزه معماری انجام داده است، اما این‌ها باعث نمی‌شود که ملزومات قانونی را نادیده بگیریم.

معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران افزود: ما نهایت همکاری را با بنیاد مستضعفان داشتیم تا کسبه پلاسکو هر چه زودتر به محل کار خود بازگردند.
 
او افزود: شهرداری منطقه ۱۲ به دلیل وظیفه ذاتی خود جلو ادامه کار را گرفت و طی هفته‌های گذشته هم جلساتی را با بنیاد برگزار کرده بود.

گلپایگانی درباره علت تاخیر در گرفتن پروانه ساخت گفت: در این محل قرار است که یک ساختمان ویژه ساخته شود و طراحی آن هم زمان بر است، زیرا فرایند تایید توسط آتش‌نشانی و بررسی‌های مهندسی ممکن است نقشه‌های سازه را تحت تاثیر قرار دهد و لذا هیچ سهل انگاری از طرف بنیاد وجود ندارد، اما باید برای صدور پروانه نقشه‌های معماری به صورت کامل بررسی شود.

معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران گفت: طبق قانون قیمت و چگونی پرداخت عوارض بر عهده شورای شهر است و شورا تعیین کرده است که چگونه عوارض ساختمان‌ها وضع شوند و ما هم بر همین اساس عوارض این ملک را محاسبه می‌کنیم.

او با بیان اینکه قبلا تصوری ایجاد شده بود که، چون اینجا قبلا ۱۲ طبقه بوده نباید عوارض دهد، اظهار کرد: ما برای این کار بستر قانونی نداریم، اما اگر شورا مصوب کند حتما این کار را انجام می‌دهیم، ولی به خاطر عوارض مانع ادامه کار نشده‌ایم چنانچه شهرداری با بنیاد مراودات مالی بسیار دارد و حتی می‌توان گفت که بدهکار به آن هم هست.

گلپایگانی با تاکید بر اینکه کار را معطل بر پرداخت عوارض نمی‌کنیم، گفت: برای حل مسئله پارکینگ‌های پلاسکو قرار شد تا از پارکینگ‌های ملک دیگری در آن منطقه استفاده شود، چون ایجاد پارکینیگ در نقطه فعلی بخاطر تداخل با مسیر اتوبوس ممکن است سبب ایجاد مشکلات ترافیکی شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار