بزرگترین نمایش خشم کشاورزان آلمانی

کشاورزان تراکتورسوار معترض خیابان‌های برلین را بستند+ تصاویر

کاروان‌های طولانی کشاورزان تراکتورسوار در بزرگترین اقدام اعتراضی گروهی، رفت و آمد را در مرکز محله‌ دولتی شهر برلین بند آوردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، هزاران تن از کشاورزان در آلمان در اعتراض به مقررات تازه‌ زیست‌محیطی که به گفته‌ آنان معیشت‌شان را تهدید می‌کنند با تراکتور در محله‌ مشهور «برندنبرگ گیت» در برلین تجمع کردند.

کاروان‌های طولانی کشاورزان تراکتور سوار روز سه‌شنبه در بزرگترین اقدام اعتراضی گروهی، رفت و آمد را در مرکز محله‌ دولتی شهر برلین بند آوردند. این رویداد، بزرگترین نمایش خشم کشاورزان از تغییراتی است که کابینه‌ آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در ماه سپتامبر در سیاستگذاری بخش کشاورزی آلمان ایجاد کرد.

کشاورزان تراکتورسوار معترض خیابان‌های برلین را بستند

روی یکی از تابلو‌هایی که به تراکتوری سبز رنگ وصل شده بود نوشته بودند: «ابتدا گیاهان از گرسنگی می‌میرند، سپس کشاورزان و آنگاه نوبت به شما می‌رسد!»

روی تابلو دیگری نوشته شده بود: «آیا می‌دانید چه کسی به شما غذا می‌دهد؟»

بسته‌ سیاستگذاری دولت شامل طرح‌هایی است که استفاده از کود شیمیایی را برای از بین بردن آلودگی نیترات در آب‌های زیرزمینی محدود می‌کند و به کاربرد سموم علف کش به منظور حفاظت از جمعیت حشرات تا سال ۲۰۲۳ پایان خواهد کرد.

کشاورزان تراکتورسوار معترض خیابان‌های برلین را بستند

کشاورزان خشمگین می‌گویند اقدام‌های حفاظتی زیست محیطی گستره بسیار وسیعی را در بر می‌گیرند و خطری عینی برای مزارع‌شان به شمار می‌آیند. بسیاری از آنان نیز از حملات تند و تیز به کشاورزان به ستوه آمده‌اند و می‌گویند در مقوله‌ مقابله با تغییرات آب و هوایی، از کشاورزان با بدنامی یاد می‌شود و آنان را تبهکار زیست محیطی می‌شناسند.

پیتر گوول (Peter Guhl)، رئیس مجمع تولیدکنندگان شیر در آلمان گفت: «همه‌ ما در اینجا جمع شده‌ایم، چون از وضعیت کنونی به ستوه آمده‌ایم. همه‌ی آنانی که می‌خواهند حفاظت بیشتری از آب و هوا، محیط زیست و آب اتفاق بیفتد همه‌ بار را بر دوش کشاورزان می‌گذارند؛ ما بیش از این نمی‌توانیم چنین باری را به دوش بکشیم.»

وی افزود: «چنین کاری را کم کم و با اقدام‌ها و گام‌های کوچک و نیز با بودجه‌های جاری برای بخش کشاورزی نمی‌توان انجام داد. حفاظت از آب و هوا هزینه‌بر است، حفاظت از محیط زیست بودجه لازم دارد، حفاظت از منابع آبی بودجه می‌خواهد، برای محافظت از حشرات هم باید پول خرج کرد؛ ما هم می‌خواهیم چنین کاری بکنیم، اما مجانی کار نمی‌کنیم.»

به گفته‌ پلیس، بیش از پنج هزار دستگاه تراکتور در این اعتراض چهار چرخی حضور داشتند و معترضان در برخی جاده‌ها کاروان‌هایی به طول ۲۰ کیلومتر به راه انداخته بودند. دیگر شهر‌های آلمان نیز در هفته‌های اخیر شاهد تظاهرات مشابهی بوده، از جمله تظاهرات بزرگی که ماه گذشته در شهر «بن» برگزار شد.

کشاورزان فرانسوی و هلندی نیز با دغدغه‌ها و گلایه مندی‌های مشابه به خیابان‌ها آمده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آلمان ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۳ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
حقشونه، وقتی بقیه کشورها رو به آشوب میکشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۰۶ آذر ۱۳۹۸
فکر کنید این اتفاق تو ایران بیفته بدون درگیری و خشونت میان میرن و اعتراضشون رو نشون میدن وخواستشون رو میگن ایکاش تو ایران هم به اعتراضها توجه میکردن و حرف دل مردم رو گوش میکردن به خواستهاشون توجه میکردن این یعنی دموکراسی
آخرین اخبار