تولید سالانه ۲۶ هزارتن قارچ در استان البرز

معاونت بهبود و تولیدات گیاهی  سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت:استان البرز با تولید سالانه ۲۶ هزارتن قارچ درسطح کشور در رتبه دوم قرار دارد.

تولید سالانه 26هزارتن قارچ دراستان البرزمحمد تاج الدینی معاونت بهبود و تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز ،گفت: تولیدات ومحصولات باغبانی و کشاورزی استان البرز از مهم‌ترین محصولات باغبانی و کشاورزی به شمار می‌روند.

اوافزود:یکی از این محصولات پرورش قارچ است که در حال حاضر در استان ۳۵ واحد فعال هستند و سالانه ۲۶ هزارتن قارچ با ارزشی بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان پرورش داده می‌شود.

معاونت بهبود و تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: از این ۳۵ واحد، ۲۵ واحد پرورش قارچ را به روش کمپوست انجام می‌دهند.

تاج الدینی با اشاره به اینکه قارچ‌های دکمه‌ای استان البرز جزء با کیفیت‌ترین قارچ‌ها در کشور است، افزود: ۲۰ درصد تولید این محصول به مصرف هم استانی‌ها می‌رسد و ما بقی به سایر استان‌ها و کشور‌های همسایه صادرمی شود.

او گفت: در ۳۵ واحد پرورش قارچ برای ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر به طور مستقیم و ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر به طور غیر مستقیم بازار کار فراهم شده است.

انتهای پیام / ن . م

هشتاد درصد قارچ های استان البرز به استان های دیگر و کشورهای همسایه صادر می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.