لحاظ نشدن مقتضیات استان‌ها در تصمیمات ارزی

رئیس کمیسیون مدیریت واردات و توسعه صادرات اتاق بازرگانی بیرجند گفت:مقتضیات استان‌ها در تصمیمات ارزی لحاظ نمی‌شود و این مسئله آسیب‌زا است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، خامه‌زر رئیس کمیسیون مدیریت واردات و توسعه صادرات اتاق بازرگانی بیرجند در کمیته کارشناسی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی گفت:متأسفانه در تصمیمات حوزه ارزی، مقتضیات ارزی استان‌ها در نظر گرفته‌ نمی شود .

او افزود:بر اساس آمار جهانی افغانستان ۹ میلیارد دلار واردات داشته است که از این میزان واردات بخشی توسط ایران (حدود سه میلیارد دلار) و مابقی آن به وسیله کشورهایی، چون هند، چین، پاکستان، ترکیه و امارات انجام شده است.

خامه‌زر با اشاره به اینکه در خراسان‌جنوبی و در صادرات با کشور افغانستان در زمینه انتقال ارز باید تدابیری اندیشیده  شود، بیان کرد:از گذشته انتقال ارز در ارتباطات با افغانستان از طریق صرافی‌ها صورت می‌گرفته و این مسئله در حال حاضر نیز ادامه دارد و باعث شده تا سود صرافان گاه از سود معامله تاجر بیشتر شود.

رئیس کمیسیون مدیریت واردات و توسعه صادرات اتاق بازرگانی بیرجند ادامه داد :در شرایط فعلی در صادرات با افغانستان تاجر ریال دریافت می‌کند و از طرف دیگر خروج ارز و دلار از کشور افغانستان ممنوع است.

او اظهار کرد: بعد از فرا و نشیب و تصمیم‌گیری‌های متعدد در حال حاضر فعالان حوزه تجارت در مبادلات با افغانستان و عراق نیز باید بحث برگشت ارز را داشته باشند که بار‌ها گفته شده این مسئله مشکلاتی را به وجودآورده است.

خامه زر با بیان اینکه حتی معافیت مالیاتی صادرکننده منوط به تعهد ارزی است، بیان کرد: چرا در تصمیم گیری‌ها به فعالیت‌های ۲۰ ساله یک تاجر و تعهداتی که او داشته است، توجه نمی شود.

انتهای پیام/ ی

سود صرافان گاه از سود معامله تاجر بیشتر می‌شود

برچسب ها: اتاق بازرگانی ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.