تهدید نسل حربه دشمن برای غلبه بر کشور است/ سودجویان در حوزه قاچاق به مردم معرفی شوند

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: مدیران و نمایندگان برای جلوگیری از قاچاق همت کنند و سودجویان در حوزه واردات و قاچاق به مردم معرفی شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه  در خطبه‌های نماز جمعه این هفته  ، با اشاره به بیانات اخیر رهبر انقلاب در مورد استکبارستیزی و دشمنان نظام اسلامی، اظهار داشت: مخاطب شناسی در بیانات ایشان از سوی تمام مردم و مسئولان الزامی است و باید برای انجام مطالبات ایشان پاسخگو باشد.

او افزود: اینکه ایشان تاکید بر لزوم بهره‌گیری از جوانان دارند، نشان دهنده تلاش برخی افراد برای جلوگیری از تکثیر نسل است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، ادامه داد: دشمنان برای مقابله با کشورمان دنبال سیاست تحدید جمعیت رفته‌اند و در داخل نیز برخی افراد دنبال آن هستند.

او گفت: امروز نیازمند جهاد تکثیر نسل هستیم و نباید آن را شوخی گرفت. موضوع فرزند کمتر برای زندگی بهتر باعث اثرات منفی شده که امروز باید مردم مقابل آن ایستاده و نسبت به زاد و ولد و افزایش جمعیت اقدام کنند.

حجت‌الاسلام قریشی، در بخش دیگری از سخنان خود، در مورد تاکید رهبر انقلاب بر منع مذاکره، ابراز داشت: بر اساس بیانات رهبر انقلاب، منع مذاکره دارای پشتوانه جدی و قوی است که نشان دهنده شکستن ابهت پوشالی آمریکا است. امروز شاهد هستیم که پیام رییس جمهور آمریکا نادیده گرفته می‌شود و اصل نیز همین است و باید این‌گونه شود.

او گفت: هرچه عقب‌نشینی کنیم بازهم مدعی خواهند بود. انتظارات آن‌ها حد یقف ندارند و مسئولان باید به آن توجه کنند. هرروز با بهانه جدید سراغ مردم خواهند آمد و نسبت به بی دین کردن جامعه تلاش می‌کنند، هدف آن‌ها بازگشت جامعه به سمت بی دینی و قبل از انقلاب است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، گفت: اینکه برخی افراد مذاکره را راه حل مشکلات بدانند اوج ساده‌اندیشی است. هرکس خواهان مذاکره باشد قطعا در اشتباه است. طرح مباحثی نظیر رفراندوم در خصوص مذاکره با آمریکا نیز اشتباه است.

او تاکید کرد: نباید از مقاومت و ایستادگی کوتاه بیاییم. چرا باید فریب بخوریم و خواهان مذاکر باشیم؟

حجت‌الاسلام قریشی، با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در مورد لزوم تکیه بر توان داخلی، ابراز داشت: مشکلات جامعه باید با همت مسئولان و با تکیه بر امکانات داخلی حل شود.

او اضافه کرد: چرا مقابل واردات بی‌رویه کالای دارای مشابه داخلی را نمی‌گیرند؟ این وظیفه چه کسانی است؟ اینکه رهبر انقلاب به صراحت در خصوص وظیفه دولت و مجلس برای جلوگیری از واردات و اصلاح وضعیت تاکید دارند، باید دارای اقدام و گزارش از سوی این قوا باشد.

حجت‌الاسلام قریشی، بیان داشت: وعده وزیر صمت برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی باید به طور جدی پیگیری شود و مردم و مسئولان پیگیر آن باشند.
وی، ادامه داد: نمایندگان مجلس و مدیران استانی باید مسئولان کشوری را به چالش بکشانند. گزارش دهی از سوی مدیران و مسئولان باید عملی شود.

او  در بخش دیگر، با بیان اینکه باید وضعیت قاچاق بهبود یابد، گفت: چرا مقابل واردات و قاچاق گرفته نمی‌شود؟ وظیفه مسئولان در این خصوص چیست؟ باید ذی‌نفوذان در حوزه واردات و اقتصاد معرفی شوند و مردم مطلع شوند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، خطاب به مسئولان و نمایندگان استانی، گفت: باید بیانات رهبری در مورد ظرفیت‌های استانی را جدی بگیریم، باید در این زمینه متخصصان و اساتید اقتصاد وارد گود شوند. مسئولان استان باید دست در دست هم برای مشکلات چاره‌اندیشی کنند.

او در این خصوص، با اشاره به بیانات رهبری در مورد سیب ارومیه، تاکید کرد: چند سال است که از این بیانات گذشته، چرا حل نمی‌شود؟ مسئولان چرا برای حل این موضوع تلاش جدی ندارند؟

حجت‌الاسلام قریشی، در بخش دیگری از خطبه، با اشاره به وقوع زلزله در آذربایجان‌شرقی، گفت: مدیران باید نسبت به کمک‌رسانی درخور شان به مردم مناطق زلزله‌زده اقدام کنند.

او همچنین با اشاره به هفته وحدت، اذعان داشت: ۱۲ تا ۱۷ ربیع‌الاول به عنوان هفته وحدت باید جدی گرفته شود و با تکیه بر آیات و روایات نسبت به بیان اهمیت آن اقدام شود.

او گفت: بر اساس بیانات امامین انقلاب، هرکس در مسیر برهم زدن وحدت قدم بردارد، باید از جامعه طرد شود.

بیان نکاتی در خصوص معاد و خانواده از دیگر محورهای خطبه‌های امروز نماز جمعه ارومیه بود.

 

انتهای پیام/م

 

نماز جمعه ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.