پلیس فتا زنجان خبر داد:

سایت‌های خرید و فروش اجناس نو و دست دوم ،محل کلاهبرداران و افراد سودجو

رئیس پلیس فتا زنجان گفت:سایت‌های خرید و فروش اجناس نو و دست دوم محل کلاهبرداران و افراد سودجو است.

سایت‌های خرید و فروش اجناس نو و دست دوم ،محل کلاهبرداران افراد سودجوبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،سرهنگ آدینه لو رئیس پلیس فتا زنجان با اشاره به اینکه سایت‌های خرید و فروش (دیوار و شیپور و...) محل کلاهبرداران افراد سودجو شده است گفت: شهروندان قبل از واریز هرگونه وجه و یا بیعانه حتماً کالا را رویت نمایند و مطمئن شوند که کالای خریداری شده وجود دارد و برای آن‌ها ارسال خواهد شد.
 
سرهنگ آدینه لو  افزود: برخی از افراد سودجو و کلاهبردار با درج آگهی‌های دروغین فروش کالا، اجناس دست دوم در سایت‌های خرید و فروش در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌نمایند.

او در ادامه گفت: این افراد با ایجاد انگیزه در خریداران، اجناس و کالا‌هایی با قیمت‌های پایین‌تر ازعرف بازار ارائه کرده و با وسوسه و جلب اعتماد مشتریان از آنان مبالغی را تحت عنوان بیعانه از طریق واریز به شماره کارت دریافت می‌کنند و پس از اخذ مبلغ، پاسخگوی تلفن همراه خود نیستند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به طمع و فرصت طلبی بیش از حد برخی افراد برای خرید کالا و اجناس ارزان قیمت، گفت: کاربران و شهروندان هنگام مراجعه به سایت دیوار و سایت‌های مشابه به راحتی به تبلیغات فریبانه اعتماد نکرده و تحت هیچ شرایطی بیعانه پرداخت نکنید و معامله را حتما حضوری انجام داده زیرا ممکن است کالای خریداری شده دزدی باشد که عواقب خاص خود را در پی خواهد داشت.

رئیس پلیس فتا زنجان در پایان گفت: اکثر کلاهبرداران معمولاً افرادی، خوش برخورد و چرب زبان هستند تا بتوانند با ترفند‌های مختلف طعمه خود را به دام بیندازند، لذا لازم است هموطنان در انجام معاملات، صرفاً به ظواهر و ادعا‌های آنان اکتفا نکنند و در صورت مواجه با موارد مشکوک، آن را از طریق ۱۱۰ اعلام نمایند.
 
 
انتهای پیام/ر

هشدار پلیس فتا به کاربران فضای مجازی

برچسب ها: نیروی انتظامی ، فتا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.