دیدار الحلبوسی با هیئتی از نمایندگان آمریکایی در بغداد

اعضای هیئتی از مجلس نمایندگان آمریکا با رئیس مجلس عراق درباره تحولات سیاسی اخیر در این کشور گفت‌وگو کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی السومریه نیوز، اعضای هیئتی از مجلس نمایندگان آمریکا به ریاست آدام اسمیت از حزب دموکرات و رئیس کمیته نیرو‌های مسلح با محمد الحلبوسی، رئیس مجلس عراق، درباره روابط دو کشور و راه‌های تقویت همکاری‌های دوجانبه گفتگو کردند.

دفتر الحلبوسی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد وی در این دیدار به تشریح تحولات سیاسی در عراق و مطالبات مشروع تظاهرکنندگان و بسته اصلاحاتی که مجلس عراق تصویب کرده است و تدابیر صورت گرفته برای اصلاح قانون اساسی و قانون انتخابات پرداخت و بر ضرورت حفاظت از تظاهرکنندگان و عدم تعرض به نیرو‌های امنیتی و حفظ صبغه مسالمت‌جویانه تظاهرات و تلاش برای اصلاحات ریشه‌ای با هدف تامین معیشتی محترمانه برای ملت عراق تاکید کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: الحلبوسی در این دیدار همچنین درخصوص تلاش‌های ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا در جنگ با گروهک تروریستی داعش و تحت تعقیب قرار دادن هسته‌های آن و تحقق ثبات در شهر‌های آزاد شده و کمک به بازگشت آوارگان به شهرهایشان سخن گفت.

این بیانیه افزود: رئیس و اعضای هیئت آمریکائی نیز از آمادگی واشنگتن برای کمک سیاسی و اقتصادی و نظامی بیشتر به عراق و حفظ ثبات و یکپارچگی ملت عراق و همچنین حفظ تمامیت ارضی این کشور تاکید کردند. آن‌ها همچنین بر ضرورت اجرای اصلاحات اقتصادی و سیاسی و تامین مطالبات تظاهرکنندگان و حفاظت از آن‌ها تاکید کردند.

انتهای پیام/

 
برچسب ها: عراق ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار