شجاعی: کاپ آسیا به دلیل ننداشتن میزبان میزبان لغو شد / برای حضور در انتخابی ۳ نفره بانوان المپیک پس از جلسه فنی تصمیم می‌گیریم

نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال گفت: متاسفانه مسابقات دیویژن B رقابت‌های کاپ آسیا به دلیل پیدا نشدن میزبان لغو شد.

شجاعی: کاپ آسیا میزبان نداشت و لغو شد / برای حضور در انتخابی ۳ نفره بانوان المپیک پس از جلسه فنی تصمیم می‌گیریمفریده شجاعی نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال در گفت و گو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،درباره مسابقات کاپ آسیا گفت: متاسفانه مسابقات دیویژن B  رقابت‌های کاپ آسیا به دلیل پیدا نشدن میزبان برای آن لغو شد و این رقابت‌ها پیگیری نخواهد شد.  پیش از این برای میزبانی این رقابت‌ها قرار بود میزبانی انتخاب شود و حتی خود بنگلور هند هم که قرار بود میزبانی دیویژن A  این رقابت‌ها را بر عهده داشته باشد هم مطرح شده بود، اما در نهایت این مسئله قطعی نشد و برای همین این بازی‌ها لغو شد.  

نایب رئیس بانوان در پاسخ به این سوال که آیا برگزاری این مسابقات در آینده محتمل است یا خیر عنوان داشت: بعید به نظر می‌رد که این رقابت‌ها پیگیری شود و از آن جایی که این مسابقات همواره یک سال و نیم یک مرتبه پیگیری می‌شود و حالا هم موعد برگزاری رقابت‌های رده پایه است چنین اتفاقی محتمل نیست.  

شجاعی درباره احتمال حضور تیم بسکتبال ۳ نفره کشورمان در رقابت‌های انتخابی المپیک هم که قرعه کشی آن انجام شد بیان داشت: برای حضور در این مسابقات قرار است پس از جلسه کمیته فنی تصمیم گیری کنیم به هر صورت شانس ما برای رسیدن به مسابقات المپیک از طریق رنکینگ زیاد بود، اما از آن جا که باید در جمع ۴ تیم قرار می‌رفتیم و آخر ششم شدیم نتوانستیم به این مهم دست یابیم.  

او افزود: برای کسب امتیاز‌های لازم برای حضور در المپیک تلاش زیادی داشتیم و با حمایت کمیته ملی المپیک به طور هم زمان در سراسر کشور مشغول برگزاری ایتن مسابقات بودیم با این حال ۲ تیم آسیایی یعنی مغولستان و چین که این سهمیه را گرفتند به دلیل حضور در تمام تور‌های جهانی و کسب امتیازی‌های بسیار زیاد این تور‌ها بالاتر از ما ایستادند و المپیکی شدند. در مجموع  حالا کار مشکلی داریم و باید برای رسیدن به المپیک با تیم‌های بزرگی رو به رو شویم و بازی کنیم که همین کار را سخت می‌کند با این حال اگر نتوانیم در این مسابقات که به میزبانی هند هم برگزار می‌شود سهمیه بگیریم شانس آن را داریم تا در تور دیگری که پس از این رقابت‌ها به میزبانی مجارستان برگزار می‌شود هم حاضر شویم.

نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال کشورمان درباره عنوان تیم ۳ نفره دانشگاه آزاد در رقابت‌های جهان هم گفت: عنوان  خوب و ارزشمندی برای بسکتبال کشور به دست آمد و این عنوان را تبریک می‌گویم.   این مسابقات در رنکینگ تاثیر دارد، اما از آن جا که امتیاز‌ها و جایگاه‌ها برای المپیک ۲۰۲۰ بسته شده  این برای المپیک بعدی محاسبه می‌شود.  


بیشتر بخوانید:

بسکتبال بانوان ایران از صعود به المپیک بازماند

تاریخ سازی بسکتبال ۳ نفره بانوان با مدال برنز لیگ جهانی

 طیاری: فدراسیون بسکتبال باید از نظرات و تجربیات پیشکسوتان استفاده کند


انتهای پیام/ 

اظهارات نایب ردیس بانوان فدراسیون بسکتبال درباره شرایط تیم های ملی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار