برگزاری مانور فرضی زلزله با مشارکت دستگاه‌های اجرایی در زرند

مانور بزرگ فرضی زلزله، با مشارکت دستگاه‌های اجرایی عضو شورای مدیریت بحران شهرستان زرند در روستای گیسک برگزار شد.

برگزاری مانور فرضی زلزله با مشارکت دستگاه‌های اجرایی در زرندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مانور بزرگ فرضی زلزله، پیش از ظهر امروز با مشارکت دستگاه‌های اجرایی عضو شورای مدیریت بحران شهرستان زرند در روستای گیسک برگزار شد.

این مانور با هدف حفظ آمادگی نیرو‌های امدادرسان و همچنین ارزیابی توان دستگاه‌های اجرایی شهرستان زرند در زمان وقوع زلزله بصورت مانور لحظه صفر اجرا شد.

علی صادق زاده فرماندار زرند اظهار داشت: براساس سناریوی این زلزله کانون زمین لرزه در روستای گیسک بود که بر اثر وقوع زلزله‌ای به بزرگی ۶ ونیم ریشتری در این روستا خسارت‌های جانی ومالی وارد شد که با اعلام فرضی زمین لرزه دستگاه‌های امداد و نجات در کمترین زمان ممکن نسبت به تجهیز و ارسال کمک‌ها به زلزله زدگان منطقه اقدام کردند.

فرماندار زرند تصریح کرد: نیرو‌های نظامی و انتظامی، نهاد‌ها و ادارات با همکاری مدیریت بحران، اوژانس، آتش نشانی، ادارات آب، برق، گاز، مخابرات، پزشک قانونی اقدامات لازم را انجام دادند.

او یکی از راه‌های سنجش توانایی نیرو‌های امدادی را برگزاری اینگونه مانور‌ها دانست و تصریح کرد: خوشبختانه در این مانور فرضی تمام نیرو‌ها با آمادگی کامل وظایف خود بخوبی را انجام دادند و عملکرد دستگاه‌ها در این مانور مورد ارزیابی قرار میگیرد.

نیما صالحی رئیس هلال احمر زرند هم با اشاره به اقدامات در شرایط وقوع بحران زلزله، امداد و نجات، اسکان اضطراری، آواربرداری عنوان کرد نیرو‌های امدادی هلال احمر توان و مهارت خویش را در بخش‌های مختلف جستجو و نجات در آوار، و نجات آنست و دو دستگاه زنده یاب، فوریت‌های پزشکی، جستجو و نجات در ارتفاع به کار گرفتند.

همچنین ۷ دستگاه چادر امدادی در حاشیه روستا برپا و تجهیز و خدمات مختلف ارائه شد .

ماشاالله عربپور رئیس مرکز بهداشت شهرستان زرند گفت: در این پایگاه‌ها خدمات پزشکی و درمانی و مراقبت‌های بهداشتی و. به حادثه دیدگان فرضی ارائه شد.

انتهای پیام/س

مانور فرضی زلزله در زرند برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار