برونو رودریگز: آمریکا عامل تمام ناآرامی‌های آمریکای لاتین است

وزیر خارجه کوبا با اعلام اینکه این کشور دخالتی در اعتراضات در آمریکای لاتین نداشته تاکید کرد آمریکا مسئول تمامی ناآرامی‌ها در این منطقه است.

برونو رودریگز: آمریکا عامل تمام ناآرامی‌های آمریکای لاتین استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، برونو رودریگز، وزیر خارجه کوبا با تاکید بر اینکه آمریکا مسئول تمامی ناآرامی‌ها در آمریکای لاتین است افزود: «این که بگویند که کوبا مسئول آنچه در ونزوئلا اتفاق می‌افتد، اتهامی نادرست است. تظاهرات اخیر علیه نئو لیبرالیسم در منطقه افزایش یافته است. ما دخالتی در اعتراضات در آمریکای لاتین نداریم.»

وی افزود: «آمریکا کوبا را به خاطر شکست خود در ونزوئلا همه را متهم می‌کند تا تحریم‌های خود را توجیه کند. اما ما دخالتی در ناآرامی‌های آمریکایی لاتین نداریم. باید بگویم که انقلاب کوبا یک انقلاب الهام بخش است. نیرو‌های تاثیرپذیر با حمایت آمریکا و همچنین تحرکات سازمان کشور‌های آمریکایی و چندین کشور دیگر به دنبال ساقط کردن دولت کوبا و خشونت ورزی هستند.»

 رودریگز گفت: «آن‌ها می‌خواهند در پیروزی رئیس‌جمهور بولیوی و حزب جنبش سوسیالیسم شک و تردید ایجاد کنند. ما شاهد تظاهرات و اعلام همبستگی در اکووادور و شیلی ضد نئو لیبرالیسم و نبود دموکراسی واقعی هستیم. ما به خاطر می‌آوریم که چگونه سالوادور آلنده مسیر‌های بزرگی را برای پیشرفت زنان و مردان در قاره ما ایجاد کرد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار