درراستای نذرخون انجام شد؛

اهدای ۱۱ هزار و ۳۹۰ واحد خون درکرمان

مدیرکل انتقال خون استان کرمان از اهدای ۱۱ هزارو ۳۹۰ واحد خون در طرح نذر خون امسال استان کرمان خبر داد.

اهدای ۱۱ هزار و ۳۹۰ واحد خون درکرمانروح الله میرزائی مدیرکل انتقال خون استان کرمان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان گفت: از ابتدای ماه محرم تا پایان ماه صفر ۱۵ هزارو ۱۵۹ داوطلب اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون سراسر استان مراجعه کردند و در مجموع ۱۱ هزار و ۳۹۰ واحد خون کامل اهدا شده است.
او افزود: در این طرح هزار و ۸۷۵ واحد خون کامل توسط آقایان و ۵۱۵ واحد خون توسط خانم‌ها اهدا شده است. در ایام محرم وصفر ۱۷ هزار و ۴۹۵ واحد خون وفرآورد‌های خونی در مراکز درمانی توزیع شد.
مدیر کل انتقال خون استان کرمان بیان داشت: طرح نذر خون برای ششمین سال پیاپی همزمان با دیگر استان‌های کشور در استان کرمان اجرا شده است. هدف از اجرای این طرح مدیریت اهداکنندگان خون و حفظ ذخایر خون وفراورد‌های خونی در بازه زمانی محرم تا صفر بوده است. ادای نذر خون در مناسبت‌های خاص ماه محرم وصفر ارزشمند است، اما نیاز به خون، همیشگی است و مختص روز‌ها یا فصول خاصی از سال نیست و در جای جای دنیا به همه گروه‌های خونی نیاز است.
او تصریح کرد: هر کدام از ما با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون می‌توانیم پاسخگوی خوبی به این نیاز اساسی و حیاتی بیماران باشیم؛ لذا از همه کسانی که در این امر خیرخواهانه مشارکت می‌کنند کمال تقدیر و تشکر را دارم و مطمئنا دعای خیر بیماران نیازمند به خون بدرقه راهشان خواهد بود.
میرزائی گفت: سازمان انتقال خون برنامه‌ای را تحت عنوان طرح نذر خون از محرم تا صفر ایجاد کرد که در زمان ازدحام مراجعه کنندگان برای ادای نذر خون اقدام به نوبت دهی کنند. با اجرای این برنامه از طریق صحبت کردن با داوطلبین، آن‌ها را تشویق می‌کنیم به جای اهدای خون در روز‌های خاص و پر ازدحام با دریافت نوبت برای اهدای خون در روز‌های دیگر اقدام کنند.
او افزود: در این طرح حتی برای سهولت و راحتی اهداکنندگان، امکان دریافت نوبت اهدای خون به صورت اینترنتی نیز برای اهداکنندگان خون فراهم شده تا داوطلبین بتوانند مطابق برنامه‌های شخصی خود برنامه‌ریزی کرده و به صورت اینترنتی از طریق آدرس"nobatdehi.ibto.ir" نوبت اهدای خون بگیرند و در زمان مراجعه با کمترین معطلی به اهدای خون اقدام کنند.
میرزائی شرایط اهدای خون به شرح زیر عنوان کرد: مراجعه کنندگانی که برای اهدای خون در مرکز حضور پیدا می‌کنند باید افراد ۱۸ تا ۶۰ ساله باشند و در صورتی که وزن‌شان بالای ۵۰ کیلو باشد، پس از انجام معاینه توسط پزشک انتقال خون و در صورت دارا بودن سایر شرایط با همراه داشتن کارت ملی خود می‌توانند اقدام به اهدای خون کنند. البته افرادی که اهدا کننده مستمر خون باشند تا ۶۵ سالگی نیز واجد شرایط اهدای خون هستند.
مدیر کل انتقال خون استان کرمان بیان داشت: اداره کل انتقال خون استان کرمان دارای ۶ مرکز ثابت در شهرستان‌های کرمان، سیرجان، جیرفت، رفسنجان و بم است و خون مورد نیاز ۳۶ مرکز درمانی استان را تامین می‌کند.
او افزود: افرادی که برای اهدای خون در شهر کرمان می‌خواهند مراجعه کنند می‌توانند به مرکز اداره کل انتقال خون استان واقع در بلوار ۲۲ بهمن حد فاصل میدان خواجو و چهار راه نیمه شعبان -جنب شرکت گاز در روز‌های شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۷:۳۰ لغایت ۱۹ و پنجشنبه‌ها از ساعت ۷:۳۰ لغایت ۱۸ بروند، یا به مرکز اهدای خون شهید فیروزی واقع در ابتدای بلوار جمهوری اسلامی روبروی اتاق بازرگانی در روز‌های یکشنبه وسه شنبه از ساعت ۷:۳۰ لغایت ۱۳ و پنجشنبه‌ها از ساعت ۷:۳۰ لغایت ۱۲ مراجعه کنند.
انتهای پیام/ح

برچسب ها: نذر خون ، داوطلب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار