پارلمان فرانسه خواستار تحریم مالی ترکیه شد

نمایندگان مجلس ملی فرانسه در جریان تصویب قطعنامه‌ای در محکومیت حمله ارتش ترکیه به سوریه، خواستار تحریم مالی آنکارا شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، نمایندگان مجلس ملی فرانسه در جریان تصویب قطعنامه‌ای در محکومیت حمله ارتش ترکیه به سوریه خواستار تحریم مالی آنکارا شده و از پاکسازی نژادی در شمال شرق سوریه توسط نظامیان ترکیه انتقاد کردند.

تنش‌ها در منطقه شمال سوریه پس از آن آغاز شد که آنکارا عملیات نظامی را با نام «چشمه صلح» در ۹ اکتبر آغاز کرد. ترکیه در این عملیات شبه نظامیان کُرد که تحت حمایت آمریکا بودند را هدف قرار داد.

در روز ۶ اکتبر ۲۰۱۹، دونالد ترامپ دستور داد تا نیرو‌های نظامی آمریکایی که در شمال شرقی سوریه و برای حمایت از کُرد‌ها حضور داشتند، از این کشور خارج شوند. چند روز بعد، آنکارا عملیات موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه با هدف آنچه «ایمن کردن مرز‌های کشور بوسیله پاکسازی عناصر تروریستی، تضمین بازگشت امن پناهجویان و حفظ تمامیت ارضی سوریه» می‌خواند، آغاز کرد. اقدام ترامپ برای خروج نیرو‌های آمریکایی از شمال شرق سوریه چراغ سبزی به آنکارا برای آغاز عملیات نظامی بود. شبه‌نظامیان کُرد که جزء ائتلاف آمریکا بودند، چنین اقدامی را «خنجر از پشت» توصیف و همکاری نظامی خود با آمریکا را متوقف کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: فرانسه ، ترکیه ، تحریم ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار