شیلی میزبانی اجلاس سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا-پاسفیک را لغو کرد

رئیس‌جمهور شیلی اعلام کرد میزبانی نشست سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا-پاسفیک را به دلیل ناآرامی‌های این کشور لغو می‌کند.

شیلی میزبانی اجلاس سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا-پاسفیک را لغو کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، سباستین پینرا، رئیس‌جمهور شیلی، امروز اعلام کرد میزبانی اجلاس سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا-پاسفیک (APEC) و همچنین کنفرانس تغییرات اقلمی سازمان ملل (COP) که قرار بود امسال در این کشور برگزار شود لغو خواهد شد. او این تصمیم را به اوضاع پیچیده سیاسی و اجتماعی شیلی مرتبط دانست.

پینرا در بیانیه تلویزیونی گفت: «تصمیم بسیار دشواری است، زیرا متوجه اهمیت برگزاری اجلاس APEC و کنفرانس COP هستیم».

بنابر برنامه پیشین، قرار بود اجلاس سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا-پاسفیک در ۱۶ و ۱۷ نوامبر برگزار شود و کنفرانس تغییرات اقلیمی هم برای ۲ تا ۱۳ دسامبر برنامه‌ریزی شده بود.

یک مقام کاخ سفید اعلام کرد این تصمیم پینرا سبب «غافلگیری» آمریکا شد. بنا به گفته این مقام قرار بود دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، با همتای چینی خود، شی جین‌پینگ، در این نشست به منظور پایان دادن تدریجی به جنگ تجاری میان دو کشور توافقی با نام «فاز ۱» را امضا کنند.

ناآرامی‌ها به دنبال تصمیم دولت شیلی مبنی بر افزایش کرایه مترو در این کشور آغاز شد. برخی از این راهپیمایی‌ها منجر به درگیری با پلیس و خشونت شد و در جریان آن دست‌کم ۱۹ نفر جان خود را از دست دادند. به دنبال آن، رئیس‌جمهور این کشور اعلام کرد قصد دارد تغییرات اساسی در کابینه خود اعمال کند و به خواسته‌های مردم توجه نماید. با این حال، معترضان همچنان بر خواسته‌های خود و ادامه تظاهرات پافشاری می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار