رئیس‌جمهور عراق: نمی‌دانم آیا می‌توانم به آمریکا تکیه کنم یا نه

برهم صالح در مصاحبه‌ای درباره ادامه اعتماد به آمریکا به عنوان یک «متحد» ابراز تردید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، برهم صالح، رئیس جمهور عراق، در مصاحبه با پایگاه آمریکایی ”اکسیوس“ اعلام کرد درباره اینکه می‌توان به آمریکا به عنوان یک متحد اعتماد کرد، تردید دارد. 

او در این مصاحبه گفت: دیگر اطمینان ندارم که آیا می‌توانم به آمریکا به عنوان متحد تکیه کنم [یا نه].

رئیس جمهور عراق در بخشی دیگر از اظهاراتش درباره پیامد‌های تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، برای خروج نظامیان این کشور از سوریه و عملیات نظامی آنکارا در این کشور هشدار داد. 

صالح گفت: از آنچه در سوریه و نیز عراق رخ می‌دهد، به شدت نگران هستم. در پی تهاجم ترکیه، عناصری از داعش بین عراق و سوریه نفوذ می‌کنند. تحولات اخیر در سوریه، به این گروه‌ها جرات می‌دهد تا به ما حمله کنند.

او در ادامه این مصاحبه اعلام کرد: ممکن است آمادگی داشته باشم تا روابط عراق با کشور‌هایی مانند ایران و روسیه را بار دیگر بررسی کنم. 

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۹:۵۱ ۰۶ آبان ۱۳۹۸
بنام خداوند جان و خرد :
آزموده را آزمودن خطاست تکیه کن تا مثل شاه سرنگون شده ایران و صدام حسین کافر خودتان و مثل خیلیهای دیگه در سر تا سر جهان اسلام که به آمریکا تکیه کردند آخر و عاقبتش رو ببینی کور به کور تکیه نمی کند کور به بینای برنای خردمند بصیر امت واحده حزب الله تکیه میکند ولی اگر نصیحت گوش نکردی بدان و آگاه باش آمریکا خوب می دوشتتون بعدشم سرنگونتون میکند با خفت و خاری و ذلت و فقر و هزاران مفاسد فرهنگی و اقتصادی و اجتمایی و ناعدالتیها و جرمها و جنایتها و غیر... ، تکیه به آمریکا یعنی تکیه به شیطان فقط باید تکیه به خداوند جل جلاله و ولایت حزب الله امت واحده حزب الله و علوم انسانی اسلامی قرآنی علمای نخبه خردمندان بصیر در سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص داشته باشید تا به عدالت اجتماعی قرآنی انسانی اسلامی و حق و حقوق شهروندی و تقسیم عادلانه ثروت ملی و رفع تبعیض و نابرابری و رفع فقر و بیکاری و رفع فسق و فساد از هر لحاظ دست یابید در غیر این صورت سرنگونی و رسوایی و حق الله و حق الناس و آتش دوزخ در انتظارتان است از این بنده حقیر گفتن بود خواه پند گیر خواه نگیر . والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۰۶ آبان ۱۳۹۸
اعتماد نکن. چین و اروپا و . . . را بنگر ببین چگونه آمریکا آنها را بازی می دهد، و از برخی تعهدات بین المللی خارج شده است، مطمئن باش قابل اعتماد نیست
آخرین اخبار