پایش و معاینه رایگان بیش از ۶ هزار ۵۰۰ راس احشام در آذربایجان غربی

در قالب طرح اردو‌های جهادی دامپزشکان دانشگاه ارومیه بیش از ۶ هزار ۵۰۰ راس احشام به صورت رایگان مورد پایش و معاینه قرار گرفتند.

نجار نژاد دامپزشک و استاد دانشگاه ارومیه در گفت و گو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، پایش و معاینه رایگان بیش از ۶ هزار ۵۰۰ راس احشام  با هدف شناسایی بیماری‌های دامی و جلوگیری از گشترس آنان و درمان بیماری‌ها با توزیع داروی رایگان و آموزش اقدام‌های پیشگیرانه انجام گرفت.

استاد دانشگاه ارومیه بیان کرد:در  اجرای این طرح بیش از ۲۰ نفر اساتید و دانشجویان دامپزشک دانشگاه ارومیه به مدت ۵ روز در ۱۲ روستای شهرستان چالدران فعالیت‌های لازم را انجام دادند.

 سرهنگ باقری مسئول بسیج سازندگی بسیج دانشجویی سپاه شهدای استان نیز در گفت و گو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، افزود: در این طرح ۵ هزار راس احشام مورد پایش قرار گرفت و بیش از ۱ هزار ۵۰۰ راس دام سبک و سنگین و طیور مورد معاینه و تجویز دارو قرار گرفت که ارزش ریالی خدمات بیش از ۲ میلیارد ریال و ارزش ریالی دارو‌های تجویز شده به دام‌ها که از سوی بنیاد علوی تامین شده بود بیش از ۱ میلیارد ریال بر آورد شده است.

او افزود:قرار است تا پایان امسال   اجرای این طرح در دو مرحله  و  در ۳۰ روستای شهرستان چالدران انجام گیرد.

 

انتهای پیام/م

 

پایش و معاینه رایگان دام های سبک و سنگین درچالدران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.