فقط ۱۸ درصد از طلای سرخ تولیدی در فاروج فرآوری می‌شود

سرپرست فرمانداری فاروج گفت: فقط حدود ۱۸ درصد از طلای سرخ (زعفران) تولیدی در فاروج در این شهرستان فرآوری می‌شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  مسعود صادق سرپرست فرمانداری فاروج  با اشاره به اینکه فصل برداشت زعفران از مزارع این شهرستان آغاز شده است، افزود: سه واحد فرآوری زعفران در این شهرستان فعال است که ۱۸ درصد از تولید این محصول در این سه واحد فرآوری می‌شود و مابقی زعفران تولیدی به شهر‌هایی همچون مشهد برای فرآوری ارسال می‌شود.

او در ارتباط با خرید زعفران در این منطقه نیز اظهار کرد: در دو سال گذشته بازارچه فروش زعفران در این شهرستان به منظور سهولت در خرید و فروش این محصول راه اندازی شد، اما مورد استقبال زعفران کاران این شهرستان قرار نگرفت و همین امر سبب شد تا در سال گذشته این بازارچه راه اندازی نشود.

صادق با بیان اینکه سال گذشته قیمت زعفران متاثر از قیمت دلار افزایش یافت و، اما در سال جاری کاهش یافته است، تصریح کرد: برای اینکه زعفران کاران به علت پایین بودن قیمت زعفران متضرر نشود باید خرید تضمینی از سوی تعاون روستایی صورت گیرد.

او افزود: خرید تضمینی زعفران در سال ۹۶ صورت گرفت و مکاتبات و پیگیری‌های لازم برای خرید این محصول در سال جاری نیز در حال انجام است.

پیش بینی می‌شود میزان برداشت زعفران در خراسان شمالی طی پاییز امسال به ۱۸ تن برسد و قسمت عمده زعفران تولیدی در این استان متعلق به شهرستان فاروج است که ۷۵ درصد زعفران خراسان شمالی در این شهرستان تولید می‌شود.

مساحت زیرکشت زعفران در این استان سه هزار و ۲۰۶ هکتار است که بالغ بر دو هزار هکتار در شهرستان فاروج قرار دارد.

انتهای پیام/ه

فقط ۱۸ درصد از طلای سرخ تولیدی در فاروج فرآوری می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.