خسروی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

حذف ۴ صفر از پول ملی اثر مثبتی بر اقتصاد کشور ندارد/ این اقدام در شرایط فعلی تنها اتلاف منابع است

یک کارشناس امور بانکی مرکز پژوهش‌های مجلس به تشریح زیان‌های ناشی از حذف چهار صفر از پول ملی پرداخت.

کاهش 4 صفر از پول ملی اثر مثبتی بر اقتصاد کشور ندارد/ انجام این کار در شرایط فعلی تنها اتلاف منابع استمیثم خسروی کارشناس امور بانکی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن لایحه حذف ۴ صفر از پول ملی در مجلس، اظهار کرد: این مسئله با اولویت و تأثیرگذاری بسیار محدود در ردیف یک اولویت‌های سیاست‌مداران کشور قرار گرفته است آن هم در شرایطی که کشور با مخاطرات اقتصادی بسیاری مانند مشکلات نظام بانکی و کسری بودجه دست و پنجه نرم می‌کند، به نظر می‌رسد که پرداختن به حذف ۴ صفر از پول ملی در شرایط فعلی تنها اتلاف منابع و وقت است.

بیشتر بخوانید: بررسی فواید و معایب حذف ۴ صفر از پول ملی/ حذف صفر از پول ملی کار درستی است؟

خسروی افزود: حذف ۴ صفر از پول ملی اثر مثبتی بر اقتصاد کشور ندارد و تنها برخی محاسبات حسابداری کشور را آسان می‌کند.

او ادامه داد: بسیاری از کشور‌ها اقدام به برداشتن صفر‌های پول خود کرده‌اند به عنوان مثال ترکیه در سال ۲۰۰۲ سلسله اصلاحاتی را در نظام پولی و بانکی خود انجام داد که باعث شد تورم به صورت قابل توجه و پایداری کاهش پیدا کند، لذا وقتی پتانسیل ایجاد تورم در کشور مذکور کنترل شد دولت آن زمان به سراغ حذف صفر از پول ملی خود رفت.

کارشناس امور بانکی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متأسفانه در کشور ما بدون انجام اصلاحات ساختاری و بانکی برای کنترل تورم، حذف صفر‌های پول ملی در دستور کار قرار گرفته است، صراحتا می‌گویم اگر این اقدام انجام شود نهایتا ۵ تا ۶ سال دیگر مجبوریم چند صفر دیگر را نیز از پول ملی کسر کنیم.

خسروی در پایان گفت: معتقدم که این اقدام اولویت و توجیه اقتصادی ندارد و با توجه به تحریم‌هایی که علیه ایران اعمال شده به هیچ عنوان زمان مناسبی برای حذف صفر‌های پول ملی نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا کلانتری
۱۴:۳۹ ۰۶ آبان ۱۳۹۸
خب اگر کار عاقلانه ای نیست چرا در دستور کار قرار گرفته و به تصویب رسیده؟؟ !!!
اول باید نظامی پولی و بانکی کشور اصلاح بشه و بعد از اصلاح ساختاری اساسی اقدام به حذف چهار صفر کنند اگر این کار را بکنند نتیجه بخش خواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۲۹ ۰۶ آبان ۱۳۹۸
حذف 4صفر از پول ملی اقدام عملی معقول ومثبتی است وباعث کاهش تورم به صورت مقطعی می شود در برزیل هم بارها اینکار را کرده اند و ششمین اقتصاد دنیاست
-
ناشناس
۰۹:۱۰ ۰۶ آبان ۱۳۹۸
این حذف 4صفر صرفا کار نمایشی است .
آخرین اخبار