وزیر کشور:

بیش از ۸۵ درصد انتخابات امسال الکترونیکی است/ احراز هویت مهمترین بخش انتخابات

وزیر کشور گفت: ۸۰ تا ۸۵ درصد انتخابات الکترونیکی خواهد بود و با شورای نگهبان به توافق رسیده‌ایم اما هنوز نهایی نشده است.

مهمترین مسئه پیش رو، انتخابات است/ بیش از ۸۵ درصد انتخابات امسال الکترونیکی استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور امروز در حاشیه نشست استانداران سراسر کشور در مشهد گفت: مهمترین مسئله‌ای که به استانداران در این نشست تاکید شد تلاش برای برگزاری انتخاباتی پرشکوه و در فضایی امن بود.

او درباره الکترونیکی بودن انتخابات پیش رو هم تصریح کرد: ۸۰ تا ۸۵ درصد انتخابات الکترونیکی خواهد بود و با شورای نگهبان به توافق رسیده‌ایم، اما هنوز نهایی نشده تا در ۱۴۰ شهر کشور هم اخذ و شمارش آرا الکترونیکی باشد.
 
وزیر کشور گفت: احراز هویت مهمترین بخش انتخابات است که معمولاً بیشترین تخلفات انتخاباتی در این بخش روی می‌دهد و تلاش می‌شود در انتخابات امسال بیشترین دقت و نظارت به احراز هویت اشخاص اختصاص یابد.

او حل مشکلات اقتصادی و مقابله با تحریم‌ها و تقویت هماهنگی‌های بین دستگاهی برای انتخابات امسال را ضروری دانست.
 

همراهی همه دستگاه های مرتبط برای حل مشکل پدیده در سطح ملی

 
رحمانی فضلی در خصوص وضعیت شرکت پدیده، افزود: پرونده پدیده را در یک مقطع زمانی خاص به وزارت کشور واگذار کردند در حالی که وزارت کشور ارتباط ویژه‌ای با مسائل از قبیل شرکت پدیده نداشت، اما شرایط خاص بود؛ زمانی که پرونده را گرفتیم اشکالات متعددی داشت به طور مثال بدهی زیادی این شرکت داشت و تعیین تکلیف سهامداران صورت نگرفته بود، بنابراین زحمات زیادی در خراسان رضوی با همراهی مدیران استانی و قوه قضاییه، استاندار و سایر دستگاه‌ها در سطح ملی صورت گرفت.

وزیر کشور گفت: اختیاراتی در شورای عالی امنیت ملی گرفتیم و همه موارد مشکل دار قانونی در این پرونده حل شد و هم اکنون فعالیت در پدیده شروع شده و اقدامات در حال انجام است، اما بحث نقدینگی و تعیین تکلیف برخی از سهام برای دوستان مطرح بوده که جلساتی اخیراً در سطح ملی برگزار و مقرر شده که یکی از بانک‌ها وظیفه بیشتری را برعهده بگیرد و مسئله تامین مالی را در پدیده انجام دهد تا فعالیت‌ها به سلامت پیش برود.

او تصریح کرد: اخیراً در جلسه هماهنگی اقتصادی مسائلی پیرامون پدیده مطرح و بخشی از آن مصوب شده که ابلاغ خواهد شد.
 
از دیگر مباحث مطرح شده در نشست دو روزه استانداران سراسر کشور در مشهد، ارزیابی و آسیب‌شناسی سفر اربعین برای برنامه‌ریزی بهتر در سال آینده و برگزاری انتخابات سالم امسال بود.
بیشتر بخوانید:تغییری در تقسیمات کشوری نخواهیم داشت/ ۸۲ حزب ملی داریم
 
دیروز نخستین روز همایش استانداران بود که به تشکیل کمیسیون‌های تخصصی و سیاسی انتخاباتی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی اختصاص داشت.
 
انتهای پیام//م.پ
 

صحبت های وزیر کشور در مشهد در خصوص انتخابات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.