معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی خبر داد؛

اعتماد مردم به دولت کاهش یافته است/ شفاف سازی موجب افزایش اعتماد عمومی می‌شود

میدری از کاهش اعتماد مردم به دولت خبر داد و گفت: شفاف سازی در امور موجب افزایش اعتماد عمومی می‌شود.

اعتماد مردم به دولت کاهش یافته است/ شفاف سازی موجب افزایش اعتماد عمومی می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد میدری معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع اعضای سمن‌ها اظهار کرد: درآمد و ثروت و یا فقر محصول سرمایه‌ هستند و سرمایه شامل سرمایه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می‌شود.

وی افزود: امروز وجود سرمایه‌های اجتماعی بسیار مهم است که از جمله مهم‌ترین و اصلی‌ترین آن اعتماد است.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: امروزه اعتماد عمومی مردم به دولت کاهش یافته است، به همین دلیل سرمایه گذاری‌های اقتصادی هم آنچان که باید جواب نمی‌دهد، برای مثال در شهر‌های بزرگ و مناطق آزاد تجاری با وجود سرمایه گذاری‌های اقتصادی شاهد افزایش آسیب‌های اجتماعی و حاشیه نشینی هستیم.

مدیران در نظام اداری ناکارآمد سرمایه‌ها را صرف حامیان خود می‌کنند

میدری گفت: با نبود اعتماد، افزایش سرمایه گذاری‌های اقتصادی منجر به فساد اداری می‌شود، زمانی که نظام اداری ناکارآمد باشد، مدیران منابعی که باید صرف سرمایه گذاری و کاهش فقر شود را خرج حمایت از حامیان خود می‌کنند.


بیشتر بخوانید: لزوم تدوین شاخص‌های بومی برای ارزیابی عملکرد خیریه‌ها در کشور


وی با بیان اینکه اعتماد مردم به دولت کاهش یافته است، ادامه داد: در زمان زلزله بم مردم به نهاد‌های دولتی اعتماد نداشتند و به سمت سمن‌ها رفتند و در زلزله کرمانشاه این اعتماد به سمت افراد و سلبریتی‌ها رفت.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه برای افزایش اعتماد باید به سمت شفافیت در عملکرد‌ها برویم، گفت: وقتی نهاد‌های دولتی بی اعتبار می‌شوند هر اقدام مثبتی زیر سوال می‌رود.

میدری بیان کرد: سازمان بهزیستی برای افزیش شفافیت، مستمری مددجویان را مستقیم به حساب آن ها واریز کرد.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در گذشته مستمری مددجویان به حساب مراکز بهزیستی استان‌ها واریز و به مددجویان پرداخت می‌شد که بعد از شفاف سازی مشخص شد حدود ۴۰۰ مددجو که فوت کرده بودند هنوز مستمری دریافت می‌کردند و مستمری این افراد فوت شده در مسیر دیگری هزینه می‌شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت کار ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار