تحلیلگر لبنانی: سید حسن نصرالله مثل همیشه حق مطلب را ادا کرد

تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به سخنان امروز دبیرکل حزب‌الله درباره تحولات اخیر لبنان گفت او مثل همیشه در سخنانی جامع، حق مطلب را ادا و همه مسائل را به صورت شفاف بیان کرد.

تحلیلگر لبنانی: سید حسن نصرالله مثل همیشه حق مطلب را ادا کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «سالم زهران» تحلیلگر سیاسی لبنان در مطلبی که پایگاه خبری العهد آن را منتشر کرد، با اشاره به سخنان امروز سید حسن نصرالله درباره تحولات اخیر لبنان گفت: او در هر بار سخنرانی خود، سخنان جامعی ایراد می‌کند که در آن حق مطلب را ادا و همه مسائل را به درستی و به صورت شفاف بیان می‌کند.

وی افزود: سید حسن نصرالله هیچ یک از سوالاتی را که مردم مطرح می‌کنند بدون اینکه پاسخی درست و منطقی و متین به آن بدهد، رها نمی‌کند. وی رویکردی منطقی و هدفمند درباره همه حوادث و رویداد‌ها دارد.

این تحلیلگر لبنانی در ادامه گفت: سید حسن نصرالله در سخنرانی امروز سخنانی دلگرم کننده و حمایتگرانه در برابر معترضانی که اوضاع  اقتصادی آن‌ها را به خیابان کشانده، مطرح کرد؛ و از طرف دیگر هم خواستار حفظ اموال عمومی و دوری از تعرض به آن از سوی تظاهرکنندگان شد.


بیشتر بخوانید: معترضان لبنانی خواستار استعفای دولت هستند/ سعد حریری دچار اشتباه محاسباتی شده است


زهران گفت: اکنون ما در برابر دو مسئله قرار داریم نخست درخواست‌های تظاهرکنندگان خشمگین که باید به آن‌ها به علت این خشمشان حق داد و حاکمیت باید به صدای آنان گوش دهد و حرف هایشان را بشنود و دیگر بخش سیاسی مسئله است که در راس آن، ولید جنبلاط، نماینده سابق و سمیر جعجع، رئیس حزب "نیرو‌های لبنانی" قرار دارند. هر دوی این‌ها تلاش کردند به سعد الحریری، نخست وزیر فشار بیاورند تا به میثاق و پیمان ضربه بزنند.

این تحلیلگر معتقد است در سخنان سید حسن نصرالله باید بر تفکیک و افتراق بین حق مردم که جزو حقوق مشروع و صد در صد قانونی آنان است که البته همراه با نصیحت مهم و مشفقانه به آنان بود تا مطالباتشان به هرج و مرج کشیده نشود و بین اهداف برخی از قوای سیاسی که تلاش کردند تا با موج تظاهرات همراه شوند و موج سواری کنند، تمرکز کرد. چرا که تظاهرات واقعی ناشی از خشم مردمی است، اما ورود جعجع و جنبلاط به این عرصه بخشی از تظاهرات را به تظاهرات برای اهداف سیاسی تبدیل کرده است.

زهران در پایان گفت: مهمترین ویژگی سخنرانی‌های سید حسن نصرالله این است که او فقط یک سخنرانی و اظهارنظر چه در بین مردم یا پشت سر آن‌ها دارد، اما سخنان و مواضع برخی از سیاستمداران لبنان دوگانه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار